Mijn plas is bij de dokter onderzocht vanwege blaasontsteking, als ik zwanger zou zijn, zou dit dan ook te zien zijn?

Ik heb niet aangegeven dat de mogelijkheid er is, maar zou ze opvallen dat er bepaalde hormonen in mijn plas zitten of moet ik dat specifiek onder de aandacht brengen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens, goed Isyor! Bepaalde antibiotica mogen niet bij zwangerschap maar het is natuurlijk altijd belangrijk om aan te geven dat je zwanger bent omdat daardoor een betere diagnose en gerichtere behandeling mogelijk is.

Het beste antwoord

ik ben doktersassistente. Testen op zwangeschap is een totaal andere test, dan testen op blaasontsteking. Wordt dus niet gedaan. Een test via de huisarts is veel duurder dan een zelftest en die zijn even goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij een onsteking kijken ze naar bacterien of bijproducten van bacterien niet naar hormonen
dus dat zal niet gezien worden.
13 jaar geleden
Nee, als ze kijken naar een mogelijke blaasontsteking, testen ze niet standaard ook op HCG.

Waarom doe je niet gewoon een thuistest? Die werken hetzelfde als de test die bij de huisarts gedaan zou kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dit kun je daaraan niet zien... dan zou je egt een zwangerschapstest moeten doen..ik kwam er zelf achter door ovulatietesten die geven het ook wel is aan..maar een blaasontstekingtest doet dat niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat merk je alleen als je er op gaat testen en dat zullen ze alleen doen als ze dat met je hebben afgesproken.