Waarom ga ik zoveel kletsen als ik zenuwachtig ben?

Zelfs tegen wildvreemden en vaak over onzinnige onderwerpen..

Volgens mij hebben meer mensen dit ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag+1

Het beste antwoord

Daarmee hou je jezelf voor de gek als anderen je gedrag geloven...

Maar je maskeert zenuwachtigheid door hard praten... Nu je dit weet, weet je plots heel veel, want als nu iemand hard praat weet je de oorzaak, en jij kunt het nu niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat komt je het wilt vergeten en aan iets anders wilt denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
De stilte kan mensen zenuwachtig maken ...dan klets je honderd uit .Je bent bang dat mensen zich niet op hun gemak voelen in zo'n stuatie .Dus neem je het voortouw om te kletsen. En zie je je zelf zitten ,ga je op je zelf letten .Daar word je nog zenuwachtiger door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik heb dit ook en ga dan ook nog de verkeerde dingen zeggen.

Het komt bij mij doordat ik mijn spanning wil overpraten, overschreeuwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je probeert daardoor je gedachten af te leiden van hetgene waar je zenuwachtig voor bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je niet met je mond vol tanden wilt staan en wilt aangeven dat je openstaat voor een gesprek. Dus dat er wel met je te praten valt omdat je gespreksstof genoeg hebt. Ook om niet over te komen als stille "muurbloem".
amc
14 jaar geleden
Omdat de stilte anders je angst benadrukt en het praten dit tijdelijk vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon net hetzelfde als "fladderen", maar dan zonder handen.
jij gaat toevallig veel en snel praten om je angst te bezweren.
er zijn ook mensen die gaan wiebelen van voor naar achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel normaal. Je mist aandacht.
Je voelt je soms meer partner en moeder dan een sexy vrouw.
Ga lekker door met fantaseren.
Mijn remedie was films kijken van mijn favoriete acteur..lid worden van een forum waar ze hoofdzakelijk over de desbetreffende acteur praten. Wel een forum met humor en een klein beetje schunnigheid.
De serieuze forums moet je links laten...hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Babyfaced: ???
Het heeft niks met aandachtstekort te maken in ieder geval!
Soms weet je jezelf geen houding te geven, dus begin je maar met ratelen, zodat je bezig bent, en je jezelf afleid van die "zenuwachtige"houding.
Heb je er alleen last van als je zenuwachtig bent, of ook op andere momenten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebrek aan aandacht is zeer onwaarschijnlijk. Als je zenuwachtig bent kun je dichtklappen of juist het tegenovergestelde: dus veel kletsen. Kan een onbewuste poging zijn je gedachten en gevoelens te willen ordenen.