Nee. Dat kan voor grote problemen bij de zuivering & afvoerpunten zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee! Dan liggen verstoppingen op de loer, niet alleen bij jouw toilet maar ook verderop in het riool. Op mijn werk was er laatst iemand die dat de 'witte muizen' noemde en hij was er nooit blij mee...

Toegevoegd na 56 seconden:
ah: 'witte muizen' is een algemeen bekend begrip volgens mij.

Tampons zijn problematisch. Ze veroorzaken enorme verstoppingen. Jan: “We noemen ze bij rioolinspecties ‘witte muizen'.

http://www.deklokkenluiders.nl/algemeen/de-klokkenluiders-ploeteren-door-de-riolen-van-breda
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het heel simpel: je grote en kleine boodschap, toiletpapier en afwaswater mogen het riool in. Al het andere afval niet. Dus bijvoorbeeld geen: (frituur)olie, etensresten, vochtige doekjes (ook wel vochtig toiletpapier genoemd), schoonmaakdoekjes, kattenbakkorrels, verfresten of andere chemicaliën. Deze zaken kunnen verstoppingen veroorzaken of de zuivering verstoren

Een verstopte riolering komt vaak door jarenlange opeenhoping van zaken die eigenlijk niet via de riolering weggespoeld mogen worden. Maandverband en tampons zijn daar een goed voorbeeld van. Maar ook aangekoekt vet, olie en etensresten aan de binnenzijde van de buis kunnen zorgen voor een verstopping.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Néé, en ook niet in het riool horen: (frituur)olie, vet, kattenbakkorrels, verfresten of andere chemicaliën, textiel, vochtig toiletpapier en schoonmaakdoekjes. Ze kunnen verstoppingen veroorzaken of de zuivering verstoren. En dat leidt weer tot kosten en milieuschade...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dan raakt de afvoer verstopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Wat een overbodig antwoord als het hierboven al zoveel malen is aangegeven. Voegt niets toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het klopt wel, beetje flauw om te minnen. Het kan zijn dat hij tegelijk geantwoord heeft met degene boven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord is kort en bondig.
Nee natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan je tampon gewoon doorspoelen.. het materiaal is erop gemaakt om door te spoelen.. inbrenghulzen niet, die moet je in een stukje toiletpapier draaien en in een afval emmertje gooien..
na 30 jaar tampons doorgespoeld te hebben, is mijn toilet er nooit door verstopt geraakt..

lees ook de volgende link over t gebruik en verwijdering over de tampon..

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/41767-tampon-inbrengen-hoe-doe-je-dat.html
(Je kunt de tampon daarna gewoon door de WC spoelen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat daar wel in die link, maar het mag echt niet!!! Je hebt gewoon geluk gehad (al is het 30 jaar).
Kimath
13 jaar geleden
Alle andere antwoorden zeggen iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Ik doe het ook al jaren, en geen problemen. Goeie link trouwens!
het mag niet... tampons zijn ook wel meestal de grote veroorzakers voor verstoppingen.. als er water bij een tampon komt zet deze uit dit kan wel ongeveer 5 keer dikker dan een normaal formaat zijn.
helaas zijn er nog vele mensen die het wel doen.
Als je tampons weg wilt gooien zet er dan een klein prullenbakje in de toilet.
zoals hierboven genoemd mogen vele andere dingen niet door het toilet gespoeld worden.
en een nieuwe riolering aan laten leggen is iedereen de dupe van in de straat het geeft een grote bende met zand en je kan nergens je auto parkeren en dat voor een tampon en vele andere dingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, veel wc's raken verstopt van doorgespoelde tampons!! Dit is erg slecht, overstroming in het toilet etc.!! Ook bij de rioleringsdienst loopt er veel vast door tampons: nooit doorspoelen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat mag niet.

Toiletpapier is heel speciaal papier wat direct afgebroken wordt op het moment dat het met water in aanraking komt. Net voldoende om je billen ermee af te vegen.
Ook vochtig toiletpapier mag je niet mee spoelen met het toilet.

In China is het nog erger, daar mag zelfs van het toiletpapier niet meegespoeld worden in het toilet. Ook dat moet dan in de afvalbak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarvoor hoef je niet naar China, dat is bijv. in Turkije ook zo.
nee tuurlijk niet als je dat doe raak je wc verstopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet verboden en niet verstandig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter niet doen. geeft problemen, blijft hangen in de zuiveringsmachinerie, verstopping, vervelend.
gooi in een zakje weg, bij het 'gewone' vuil.