Ik heb bij mijn huidige zorgverzekeraar mijn polis gewijzigd en ben daarvoor geaccepteerd. Kan ik nu, i nog van zorgverzekeraar veranderen?

Ik heb mijn polis bij mijn zorgverzekeraar, waar ik het afgelopen jaar verzekerd was, gewijzigd en heb de nieuwe polis voor 2012 inmiddels ontvangen. Aangezien ik twijfel of ik toch niet beter over kan stappen naar een zorgverzekeraar die vergoedingen biedt die beter aansluiten bij mijn huidige situatie, vraag ik mij af, of ik nu, voor 1 januari, alsnog over kan stappen naar een andere zorgkostenverzekeraar.

Toegevoegd na 8 minuten:
Die "i" hoort natuurlijk niet in mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij koop op afstand heeft u na het afsluiten van de (basis of aanvullende) verzekering recht op 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat u binnen 14 dagen de zorgverzekering alsnog kosteloos en zonder reden kunt opzeggen. De verzekeraar mag geen boete in rekening brengen als u alsnog afziet van het sluiten van een verzekering bij deze verzekeraar. De 14 dagen bedenktijd geldt niet als u een zorgverzekering via een kantoor van de zorgverzekeraar heeft gesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is staat er ook op je polisblad tot / per wanneer je kunt opzeggen of wijzigen. Ik heb ook onlangs mijn zorgverzekering gewijzigd en op mijn nieuwe polisblad staat dat ik nog tot 31/12 kan opzeggen of wijzigen. Dus volgens mij moet het kunnen. In elk geval gewoon proberen.