Wat is beter voor spier opbouw diamond push up of normale push up?

Voor me man.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik zou zeggen afwisselen.
TurfGraver
3 jaar geleden
De ene voor ander spieren dan de ander.

Het beste antwoord

De diamond push-up is een behoorlijk gevorderde vorm van deze klassieke oefening. Het wordt algemeen gebruikt als warming-up in het leger. Je plaatst je handen in de vorm van een diamant op de grond, je laat jezelf naar de grond zakken en je duwt jezelf weer omhoog. Hiermee pak je de borstspieren, triceps en je buikspieren aan. De diamond push-up is een beetje zwaarder dan de normale push-up, maar veel maakt het niet uit.
De spieropbouw van borstspieren, triceps en buikspieren krijg je veel meer van de frequentie van de oefeningen dan van de specifieke diamond. Ik oefen zelf altijd twee maal per dag 20x met een extra gewicht van 5 kg tussen de schouderbladen. Dit kost veel meer kracht en geeft dus meer spieren.