Mijn zoontje van 3 heeft griep en heeft al 2 dagen niets gegeten, drinken doet hij wel...hoe lang mag hij zonder eten??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.1K

Het beste antwoord

Drinken is het belangrijkste bij ziekte
Je kan vloeibaar voedsel maken misschien dat hij dat wel op drinkt

Toegevoegd na 3 minuten:
Nu is een eerste geruststelling vast dat een kind best een paar dagen zonder eten kan. Natuurlijk is het geen prettig gezicht, maar schadelijk is het niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zolang hij blijft drinken is het voorlopig nog goed. Mijn gok zou zijn dat na een dag of 4, 5 de dokter een verstandige zet zou zijn, maar dat hangt er ook vanaf hoe ziek hij verder is. Probeer hem sap of thee met suiker te laten drinken, zo krijgt hij in elk geval wat voedingsstoffen binnen. Als compromis tussen eten en drinken zijn dingen als yogurt, pap en moes misschien een idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang de bacteriën of virussen niet zijn overwonnen houden we koorts. Normaal is het
lichaam in staat binnen 1 week beter te worden. Meestal is 2 tot 4 dagen hoge koorts
voldoende en zakt de koorts daarna. Het is normaal dat de koorts in de loop van de dag
oploopt. In de avond is de temperatuur dan het hoogst. Bij een kind ouder dan ongeveer 4
maanden is het dus niet raar als het 3 dagen, vooral 's avonds, hoge koorts heeft.
afwachten of niet Is de koorts op de vierde dag niet aan het dalen én lijkt het kind niet wat
beter te worden, dan moeten een dokter kijken of er verder afgewacht kan worden. Koorts
is maar één van de verschijnselen van een ziek kind. Het kan diarree hebben, spugen, niet
willen drinken, de hele dag (en nacht) huilerig zijn en niet slapen. Ook kan het kind suf
worden, slap zijn en zich heel anders dan anders gedragen. Al deze zaken wegen mee in
de beslissing of er afgewacht kan worden.

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige nadeel dat hij heeft is dat hij steeds zwakker wordt door het niet eten. Zolang hij drinkt is er niet veel aan de hand, een aantal dagen zonder eten is geen probleem. Echter na een dag of 5 zou ik wel contact zoeken met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liever niet te lang wachten, juist nu heeft hij zijn voeding hard nodig voor herstel. Geef hem bijv. soep of misschien drinkvoeding (bijv. die flesjes maaltijdvervanger, te koop o.a. bij Kruidvat). Suc6 & beterschap voor de kleine man
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij griep hebt, eet je ook bijna niets, dus zo vreemd is dat niet. Geef hem iets wat hij lekker vind, voor een dag of 2-3 kan dat weinig kwaad. Chips, friet, pannenkoek, banaan, vruchtensap, rijstwafel, het maakt eigenlijk niet zoveel uit. Eigenlijk is het belangrijker dat hij wat gaat eten, dan wat hij uiteindelijk als eerste naar binnen werkt.

Als hij echt lusteloos wordt, heel snel moe is, en heel erg hangerig, dan moet je gelijk de dokter waarschuwen, ook in het weekend. Dan kan het een longontsteking zijn, of een ernstige bronchitis. Dan helpt kinderparacetamol echt niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoord? Hoe weet je dat het alleen griep is.
Het is een kind van drie jaar oud.
Laat een dokter komen of ga met kind naar de dokter toe.