Zijn internetrelaties gevaarlijk?

Ik merk bij mijn doelgroep op het werk dat veel jongeren praten over internetrelaties, dus zeg maar relaties via msn, hyves e.d. waarbij zij de ander niet in real life ontmoeten. ze lijken hier erg gelukkig van te zijn.
de leeftijd van die doelgroep zijn tieners en jongeren in de leeftijd van 10 tot 18 jaar. het lijkt wel een soort hype te worden.

naar mijn idee is dit psychisch onverantwoord en kweek je een ideaalbeeld over een perfecte relatie terwijl je 'geliefde' je misschien wel voorliegt of zich geheel anders voordoet dan hij/zij is. het kan namelijk iedereen zijn met wie je chat.
wanneer dit soort dingen uitkomen geeft dat een flinke deuk in het vertrouwen in mensen denk ik zo.

hebben jullie hier zelf ervaring mee? of hebben jullie hier een mening over?

Weet jij het antwoord?

/2500

Netzo als een persoon die je een bar tegenkomt, kan een internet relatie gevaarlijk zijn. Vooral doordat je via internet niet 100% zeker kan zijn dat de persoon is die hij/zij zeght. Dus voor je het weet zit jet met een 45 jarige oude vent te chatten in plaats van die leuke jkongen van 17. Aan de andere kant, uit eigen ervaring kan ik zeggen: Je kent elkaar vaak al veel beter als je een keer afspreekt. Voor die tijd he bje al uren zitten chatten. En dat is bij de meeste 'normale' relaties niet de eerste focus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100