Heeft de Medikeeper wel nut?

De Medikeeper is een Nederlands product (zie: http://www.medikeeper.nl/). Maar ik vraag me af: in hoeverre gaat dit werken/nut hebben? Gaat een arts op de Spoed Eisende Hulp echt die stick in zijn PC steken wanneer ik binnenkom? Gaan ze überhaupt wel kijken of ik er eentje draag onder mijn overhemd?

Toegevoegd na 19 seconden:
De juiste link is: http://www.medikeeper.nl/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk wel. Er zijn veel mensen die hun medische gegevens bij zich dragen in de vorm van een hangertje of armbandje. Zeker als dit wat langer op de markt is, zullen artsen kijken wat er op staat. De buitenkant heeft een duidelijk rood kruisje er op, het internationale teken voor medische zaken.
Afhankelijk is het natuurlijk wel van het land. In westerse wereld is het wellicht gebruikelijker dat iemand medische gegevens bij zich draagt dan in midden azie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet je voorstellen, dat een behandelende arts, in één blik je hele medische toestand kan zien, zonder je dossier te hoeven opvragen.
Stel dat je iets overkomt. Of je geheugen speelt je parten. Wie vertelt de artsen dan welke medicijnen je gebruikt of welke chronische ziekten je hebt?
13 jaar geleden
lijkt me een ontzettend handig én nuttig product.
of iedereen in de gelegenheid zal zijn zijn totale medische geschiedenis te updaten en ge-update te houden, dat is wat anders.
ik ben ervoor.