Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen met mijn zeer pijnlijke voeten?

Heb net een half uur gelopen op mijn blote voeten door heel het dorp heen, met brandende tegels en hele kleine steentjes overal.
Nu zitten er witte plekken op die bij de minste aanraking verschrikkelijk veel pijn doen, een soort van blaren, heel gek, en heel groot van oppervlak ook. Bij elke stap doen voelen mijn voeten alsof ze door een gemeen mannetje met spelden worden beprikt. Iemand tips voor om mijn arme voetjes weer wat rust te geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
821

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Neem een lauw voetenbadje met een schep soda. Daarna goed afdrogen. Plak (blaren)pleisters op de pijnlijkste plekken. Smeer je voeten daarna in met een voetencreme (footbalm van badger is erg fijn) of bodylotion in. Houdt daarna rust!! Wordt het erger ga dan langs de ehbo post. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koelen als het echt blaren zijn, en dan lekker invrijven met verzachtende creme, bodylotion, en als je dat niet hebt, kan aftersun ofzo ook wel helpen
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
de huid goed schoonmaken(soda-badje, zoals eerder gezegt), en daarna vet houden met body-lotion of zelfs gewoon dun met vasaline. koelen kan verlichting geven bij pijn, maar niet alle blaren zijn brandblaren! blaren op de voeten na het lopen zijn het gevolg van druk en schuifkrachten. doorliggen dus(decubitus). blaren niet lek prikken en wel rust geven. je voeten omhoog geeft waarschijnlijk ook verlichting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/49374-pijnlijke-voeten-wat-doe-je-er-aan.html


deze site zal je wel helpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding