Worden EHBO-diploma's of BHV diploma's ergens officieel geregistreerd en is er een geldigheidsduur?

Ik heb een aantal jaar geleden mijn ehbo- en bhv diplima behaald via mijn oude werkgever. Helaas weet ik niet meer via welk instituut langs kwam voor de tweedaagse cursussen. Is dit nog ergens te vinden in een algemeen officieel registratiepunt?

En heeft een ehbo en bhv diplima een geldigheidsduur? Ik hoorde dat deze na 1 jaar tijd niet meer geldig zijn.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Hier kunt u de geldigheid van uw EHBO diploma controleren deze wordt inderdaad bijgehouden. https://www.hetoranjekruis.nl/diplomachecker/ Voor BHV diploma's bestaat zo'n register naar mijn weten niet. Maar BHV is dan ook niet echt met een examen, zoals dat bij EHBO wel het geval is.
paulus811
5 jaar geleden
Mijn EHBO diploma is ook verlopen, vraag me soms af wat er gebeurd als ik iemand met dat verlopen diploma reanimeer.

Antwoorden (1)

In de ARBO wet staat dat u scholing moet volgen om uw BHV vaardigheden op peil te houden, termijnen worden niet genoemd. Het is ook sterk afhankelijk van de prestatie eisen waaraan de bedrijfshulpverlener moet voldoen. U kunt zich voorstellen dat een bedrijfshulpverlener in een ziekenhuis met niet-zelfredzame personen aan andere eisen moet voldoen dan de werknemer in een kleine snackbar. De BHV diploma's en certificaten van het NIBHV hebben een geldigheidsduur van 1 jaar, deze periode mag u met maximaal 3 maanden overschrijden. Bedrijven die in-company trainen bepalen zelf, in overleg met Bhv-Specialist.nl, de herhaalfrequentie. De BHV mixgroepen worden altijd NIBHV gecertificeerd.
De diploma's Eerste Hulp hebben een geldigheidsduur van 2 jaar. Het aantal scholingsuren is niet meer aan eisen gebonden, voor elke verlenging moeten de vaardigheden getoetst worden.
ronron1212