betekent ''geconcentreerd'' op een visolie supplement dat het gezuiverd is?

er staat op de verpakking: geconcentreerde koudwater visolie

5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Verwijderd van oplosstoffen (water).
Ingedikt.

Antwoorden (1)

Nee, dat betekent het niet.

Je kan wel aannemen dat alle visolie geschikt voor menselijke consumptie gezuiverd is, meestal wordt dat ergens in de productbeschrijving beweerd. Concentratie en zuivering zijn echter niet een, dus uit de specificatie geconcentreerd kan je niet afleiden dat het per se gezuiverd is.

Welk product is het precies?
---
https://www.jasperalblas.nl/omega-3-capsules-keuzegids/

Check 3: Is de visolie goed gezuiverd?

Voordat visolie in capsules komt, moet die worden gezuiverd. Twee keer is gebruikelijk.

Zuiveren is noodzakelijk omdat onze zeeën zijn vervuild en daarmee de meeste vis dus ook. En we willen natuurlijk niet dat deze vervuiling in jouw visolie capsules terecht komt.

Veel fabrikanten melden op hun website of verpakking alleen dat de olie gezuiverd is. Ik vind het een goed teken als de fabrikant meer informatie over het zuiveringsproces geeft op de verpakking of hun website.

Check bijvoorbeeld of moleculaire distillatie is toegepast. Dit is een van de beste methodes om visolie van verontreinigingen te ontdoen.

Conclusie: Controleer of je informatie kan vinden over het zuiveringsproces van de visolie.
---
In capsules zit altijd bewerkte visolie. Dat betekent dat de olie is gezuiverd, maar vaak OOK dat die is geconcentreerd zodat de hoeveelheid DHA en EPA toeneemt.
Toegevoegd op 28 september 2018 12:15: tekst