Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Knieën doen laatste tijd zeer, knakken veel en ik heb er last van; hoe gaat dit over? en wat is het?

Hallo,

sinds kort doen mijn knieën zeer en knakken ze veel; en dat is nogal lastig want ik hou van dansen (haha)
en ik oefen er ook veel aan, maar sinds een week of 2 doen ze zeer en het word steeds erger;

(extra info) zit ong. 2 maanden op karate + ren elke zondag 7 - 10 km en dat heb ik ong. 3 weken al niet gedaan"net terug van vakantie" maar is het verstandig om nu weer te rennen?

bedankt voor het lezen en reactie =D

Toegevoegd na 10 uur:
Ik ga om 14:50 naar de huisarts, bedankt voor de reacties ;) zal ook meteen laten weten wat het is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
705
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het knakken of kraken wat je knieen doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben benieuwd wat de arts zegt ,maak je niet al te druk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je hebt last van de groei ,waarschijnlijk gaat het iets te snel.
dit gaat op de korte termijn echt over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie, u verdient Beste antwoord want het leek er het meest op ;) Ben naar de dokter geweest; ze zij dat m'n knie spieren overbelast waren doordat m'n botten (in m'n benen) sneller groeien dan de kniebanden en dus meer moet steunen op de kniebanden en daardoor overbelast zijn geraakt xP Mag niet rennen, zeker niet springen zodat het hersteld ;)
Bedankt voor deze reactie (ook de van de andere) groet shiva

Andere antwoorden (2)

Het zou een vorm van reuma kunnen zijn (ik heb de naam even niet paraat), die vooral optreed bij jonge mensen. Worden je knieen ook dik?
Heb je het idee dat er vocht inzit?
Ik zou zeker even langs de huisarts gaan.
Overigens: Voor die reuma die ik bedoel zijn prima medicijnen.

Toegevoegd na 1 minuut: