Knieën doen laatste tijd zeer, knakken veel en ik heb er last van; hoe gaat dit over? en wat is het?

Hallo,

sinds kort doen mijn knieën zeer en knakken ze veel; en dat is nogal lastig want ik hou van dansen (haha)
en ik oefen er ook veel aan, maar sinds een week of 2 doen ze zeer en het word steeds erger;

(extra info) zit ong. 2 maanden op karate + ren elke zondag 7 - 10 km en dat heb ik ong. 3 weken al niet gedaan"net terug van vakantie" maar is het verstandig om nu weer te rennen?

bedankt voor het lezen en reactie =D

Toegevoegd na 10 uur:
Ik ga om 14:50 naar de huisarts, bedankt voor de reacties ;) zal ook meteen laten weten wat het is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het knakken of kraken wat je knieen doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben benieuwd wat de arts zegt ,maak je niet al te druk.

Het beste antwoord

je hebt last van de groei ,waarschijnlijk gaat het iets te snel.
dit gaat op de korte termijn echt over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie, u verdient Beste antwoord want het leek er het meest op ;) Ben naar de dokter geweest; ze zij dat m'n knie spieren overbelast waren doordat m'n botten (in m'n benen) sneller groeien dan de kniebanden en dus meer moet steunen op de kniebanden en daardoor overbelast zijn geraakt xP Mag niet rennen, zeker niet springen zodat het hersteld ;)
Bedankt voor deze reactie (ook de van de andere) groet shiva

Andere antwoorden (2)

Het zou een vorm van reuma kunnen zijn (ik heb de naam even niet paraat), die vooral optreed bij jonge mensen. Worden je knieen ook dik?
Heb je het idee dat er vocht inzit?
Ik zou zeker even langs de huisarts gaan.
Overigens: Voor die reuma die ik bedoel zijn prima medicijnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zeker even niet gaan rennen! Niet extra belasten nu, maar eerst naar je knieen laten kijken, eerst weten wat er precies loos is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je acuut reuma? Dan ben je ook 'algemeen' ziek, koorts en zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is het niet. Een vriend van me, 23 jaar oud, heeft het. Pijnlijke dikke knieen, veel vocht, moeilijk te buigen.
Hij heeft er nu een jaar last van maar met regelmatig medicijnen en af en toe een spuit om het vocht af te voeren houdt hij het goed onder controle.
Het is een vorm van reuma. Geen acute. De naam ben ik kwijt.
misschien overbelast, maar dat is van hier af niet te zien. Ga naar de dokter