Wat kan ik aan deze zware rugpijn doen?

Ik ben gisternacht van 2 meter hoogte gevallen op mijn benen. Ik verwachtte niet dat het 2 meter was dus ik kreeg een enorme schok door mijn rug. Nu heb ik nog steeds veel pijn in mijn onderrug. Wat kan ik doen op deze verminderen en is dit iets serieus of valt het wel mee?

Toegevoegd na 4 uur:
Ik ga zo naar de huisartsenpost. Dank jullie al voor jullie advies.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga hier vandaag nog mee naar de huisartsen post.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Er kan iets beschadigd zijn, een foto lijkt me wel op zijn plaats.

Andere antwoorden (4)

ik zou het toch maar even aan een dokter vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een kans dat je een spontane hernia hebt gekregen door die val.

Als je geluk hebt, kun je er met veel rust vanaf komen.
Laat het ff checken bij de huisarts, die geeft vast wel een pijnstiller en een goed advies.

Een warm (zwem)bad, kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf niets doen! Meteen naar een arts voor onderzoek en behandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dokter dus.
Die zal onderzoeken wat het kan zijn, en of je wel of niet rust moet nemen.
Dit is namelijk afhankelijk van wat het probleem in je rug is. Bij het ene moet je rust nemen, bij het andere moet je (eventueel met pijnstillers) bewegen.

Het kan dus een hernia zijn, maar het kan ook gewoon overbelasting zijn. Dat laatste gaat binnen 1 a 2 weken over.