Wat kan je doen tegen een zure lichaams geur?

behalve natuurlijk vaak douchen en luchtjes opspuiten

Toegevoegd na 17 minuten:
mijn man en ik eten allebij hetzelfde en toch ruiken we zo anders

Toegevoegd na 17 minuten:
mijn man en ik eten allebij hetzelfde en toch ruiken we zo anders

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.5K

Antwoorden (5)

Op je eten letten. Bepaalde voedingsstoffen beïnvloeden de lichaamsgeur. Vetten bijvoorbeeld zorgen voor een meer zure lichaamsgeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wat voor je opgezocht,kijk op de site-zure lichaamsgeur,en dan naar ZUURGRAAD.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huid is evenals de nieren, longen en darmen een uitscheidingsorgaan. Wanneer de darmen, longen of nieren minder of slecht functioneren, kan bijvoorbeeld de huid worden ingeschakeld. U geeft aan dat u de hele dag oprispingen hebt. Daaruit blijkt dat het maag-darmkanaal moeite heeft met het verteringsproces. Het kan zijn dat u bijvoorbeeld weinig maagzuur aanmaakt, uw darmflora hulp kan gebruiken of uw stoelgang gestimuleerd kan worden. Van belang is om veel vocht te drinken, zodat afvalstoffen afgevoerd kunnen worden. Wees wel matig met koffie, cacao en alcohol. Goed kauwen, rustig en met aandacht eten stimuleert de afgifte van spijsverteringsenzymen. Kies vooral voor volkoren graanproducten (volkorenbrood, zilvervliesrijst) en veel groenten (waarvan bij voorkeur een klein deel rauwkost, mits u het goed kauwt en u het goed verdraagt) en vers fruit. Deze vezelrijke voedingsmiddelen stimuleren de darmen en de stoelgang. Veel lichaamsbeweging stimuleert de bloedsomloop en ook het afvoeren van afvalstoffen. Wees matig met eiwitrijke producten (zuivel, noten, ei, soja). Gebruik twee tot drie melkproducten per dag, bij voorkeur zure als biogarde, karnemelk en yoghurt en ongeveer 75 gram vleesvervanger en één tot twee keer kaas als beleg. Zure melkproducten bevatten melkzuurbacteriën die een bijdrage leveren aan een gezonde darmflora. U kunt met Molkosan (zure melkwei, bijvoorbeeld te gebruiken als azijn) en Aciforce (of een ander probioticum) de hoeveelheid melkzuurbacteriën vergroten. Gebruik weinig verzadigd vet (30+ kaas en magere zuivelproducten) en in verhouding producten met veel (enkelvoudig) onverzadigd vet als olijfolie, pinda(kaas) en noten. Vitamine B is onder andere belangrijk om de huid in goede conditie te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel koffie (en een hoop andere voedingsstoffen) zorgen voor een zure lichaamsgeur.

Toegevoegd na 47 seconden:
Oftwel, gebalanceerd eten en drinken. Probeer minder koffie te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe verzuurd bent U eigelijk?
Er is een eenvoudige manier om zelf de zuurgraad van uw weefsels vast te stellen,
of anders gezegd te bepalen hoe verzuurt U lichaam is.
De zuurgraad van het speeksel, zweet en van urine weerspiegelt de zuurgraad van uw inwendig milieu.
Hoe zuurder u van binnen bent, des te zuurder zullen dus ook zweet, urine en speeksel zijn.
Sterk verzuurde mensen hebben ook een zure lichaamsgeur en zure adem.
Om te bepalen hoe verzuurt u bent kunt U een eenvoudig proefje doen:

http://www.polderkol.nl/zuurgraad.htm