Mijn oma snurkt verschrikelijk, Wat kan ik doen ?

Ik blijf bij mijn oma logeren maar zij snurkt heel hard ik slaap in de zelfde kamer als haar. Er slapen nog meer mensen hier maar zij hebben er geen last van. Ik wordt hier bijna doof! Het is nu net 5:00 dus ik ga binnen ongeveer 2 uur opstaan hopelijk kunnen jullie mij nog helpen want ik slaap hier nog 2 nachten

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Er zijn maar 3 oplossingen:

1) oma slaapt ergens anders
2) Jij slaapt ergens anders
3) Oordoppen !!!
SimonV
6 jaar geleden
Plus. Let wel op de demping van oordopjes: Eenmalige herriestoppers dempen gemiddeld 35 decibel (variërend van 16 tot 54 dB), afhankelijk van de wijze van inzetten en de vorm van de gehoorgang. Hema oordoppen dempen 35 dB en zijn vaker te gebruiken.
https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-kantoor/vakantie-onderweg/reizen-onderweg/reisaccessoires/oordoppen-(18600044) Sleepsoft oordopjes dempen maar 25 dB, maar je kunt de wekker nog wel horen.
https://www.bol.com/nl/p/alpine-sleepsoft-slapen-zacht-materiaal-oordoppen-1-paar/9200000037405566/
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Als er bij mij iemand snurkt is er NIETS dat helpt voor mij. Behalve verhuizen naar een andere kamer. Oordopjes houden het niet tegen en blijven niet in mijn oren zitten. Koptelefoon met muziek gaat ook niet want die gaat zeer doen als je erop ligt en het gesnurk gaat er doorheen. Ik ben zelf ooit eens verhuisd naar de badkuip in de badkamer vanwege gesnurk van oma in een hotelkamer. Sterkte er mee.
SimonV
6 jaar geleden
5% van snurkers overschrijdt de grens van 38 decibel, het lawaai van een snelweg.
Dan kan een goed oordopje van 35 dB wel degelijk enigszins helpen. Een snurker kan geluiden produceren tot wel 80-100 db, zo hard als het geluid in een bioscoop of bij een popconcert.
Bij zulke uithalen red je het niet. https://www.slaapinfo.nl/snurken/27-feiten-over-snurken/
Het antwoord is een ventilator naast je bed! Deze zet je aan stand 1 of 2 , uitproberen. Hopelijk wordt het snurken door zoveel extra geluid minder hinderlijk. Helpt hier wel.

Als je oordoppen koopt, niet duur bij de drogist, kan ook helpen, maar weet niet of je vroeg op moet: hoor je dan de wekker nog?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Originele oplossing !
Daarom ook een plus van mij.
Leg je telefoon met de anti-snurk-app vlak naast je oma. Het fijne van deze app is dat elke keer als ze begint te snurken er een signaal komt zodat ze steeds gecorrigeerd wordt.