al mijn vingernagels groeien krom naar beneden, zodra ze iets van het witte randje af zijn, hoe komt dat ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Ik lees:
Iedereen heeft nu eenmaal een ander soort nagels.
Kromme nagels worden haviknagels genoemd.
Hoeft geen oorzaak voor te zijn.

De uitgroei van een kromme nagel is met een nagelbeugel te begeleiden. Een dun stalen draadje wordt om de nagel gebogen en vastgemaakt. Door iedere 6 weken de beugel rechter te buigen en op spanning te zetten wordt de nagel geleidelijk gecorrigeerd.
Maar dit geldt voor teennagels en wordt door een podotherapeute gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik lees op een stuk of dertig websites: een gebrek aan vitamine B12. Als ik lieg, lieg ik in commissie...
13 jaar geleden
Niets in de natuur is recht… Alleen kristallen… Maar verder is niets recht in de natuur… Ook nagels niet, ze zijn altijd krom en gebogen… Dit is nodig, want het verleent de nagel stevigheid…