Beugel voor volwassenen

Heey, ik zou graag willen weten hoe duur het is om een beugel aan te schaffen voor mooie tandjes als je volwassen bent en of dat dit vergoed wordt?

Ik ben nu dus 18 en ik zou graag een beugel willen. M'n tanden staan niet heel scheef maar het is er één of twee die ik recht wil hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kunnen wij jou niet vertellen, want dat hangt van verschillende dingen af.

Wat voor een beugel?
Dat hangt weer af van hoe scheef je tanden staan en welke tanden het zijn...

En voor hoelang zou je een beugel moeten?
Bij sommige gaat het sneller dan bij andere en je moet om de maand ofzo iets op controle(wat ook weer geld kost).

Voor deze vraag moet je echt bij je tandarts zijn.
Wie weet kan hij het je meteen vertellen. Of hij zal je door sturen naar een orthodontist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De totale kosten van een orthodontische behandeling (beugel) kunnen van tevoren niet precies worden aangegeven. In de eerste plaats hangt de prijs af van het type beugel.

Een zeer globale indicatie is dat een allesomvattende behandeling tussen de € 2100 en € 2500 kost. Dit speelt zich af in twee à drie verzekeringsjaren. Bij de berekening die u maakt kunt u dus het beste uitgaan van drie verzekeringsjaren en van totale behandelkosten van € 2.400,-- die niet gelijkelijk over de jaren verdeeld zijn.
Het kan dus zijn dat u in het eerste jaar bijvoorbeeld € 750,-- in het tweede jaar € 1.300,-- en in het derde jaar de rest betaalt.