Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke HBO opleiding kan ik doen, om daarna als ik de 1ste jaar propedeuses krijgt, kan ik doorstromen tot geneeskunde?

Ik ben nu bezig met HAVO 5, profiel Natuur & Gezondheid, jammer genoeg zonder Natuurkunde. Ik had al de informatie gekregen, dat er als ik bij een opleiding van HBO de 1ste jaar mijn propedeuese haalt, kan ik doorstromen naar geneeskunde. Is dat waar? En welke HBO opleiding is de best om dit te doen? Ik heb al Gezondheidszorg Technologie in achterhoofd.
Moet er precies natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde als vak in de HBO opleiding zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
695
Erna55
7 jaar geleden
In de volgende link lees ik dat een HBO- propedeuse niet voldoende is om toegelaten te worden tot de studie geneeskunde.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je HAVO 5 niet zonder enige moeite met achten en negens haalt, vergeet een studie geneeskunde dan maar. Als Nederlands je moedertaal is dan zou ik daar ook aan gaan werken, er staan o.a. grammatica fouten in de vraag die bij bijna elke WO studie niet gewaardeerd worden.
Erna55
7 jaar geleden
De link die ik bedoel : http://www.studereninleiden.nl/images/uploads/Geneeskunde/GNK_Informatiebrochure_23-09-2016.pdf

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als toelatingseis via propedeuse geldt: "biologie, wiskunde A of B, natuurkunde en scheikunde op vwo-niveau zijn behaald."

Bovendien geldt nog een selectie en toelatingsexamen.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding