Voor hoe lang mag men begraven liggen?

Mag de overleden persoon oneindig lang van zijn rust genieten, of zal hij na een 10tal jaar worden opgegraven om plaats te maken voor andere dode mensen. Zo ja, wat gebeurt er met het lijk na opgraving?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

de dode blijft er liggen zolang de familie de plaats blijft betalen,anders word het lijk verwijdert en verbrand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verlenging van een graf is wettelijk alleen mogelijk voor maximaal 10 jaar. Men mag echter een onbeperkt aantal keren telkens met 10 jaar verlengen.
Dus in feite komt dat neer op onbeperkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een algemeen graf wordt je voor 10 jaar begraven. Daarna wordt het graf geruimd. De familie kan voor een herbegrafenis of crematie kiezen van de overgebleven resten od de resten gaan in een algemeen gedeelte op de begraafplaats. ( hier zijn geen gedenkstenen )
Een familiegraf koop je vaak voor 30 jaar, daarna wordt de familie ingelicht, met de vraag om het graf te verlengen doormiddel van bijbetaling