hoe kan ik ervoor zorgen dat ik me fris voel, en me geen zorgen hier over maak?

Weet jij het antwoord?

/2500

Maak je je hierover zorgen? Als je je fris wil voelen zorg dan dat je "fris" eet, dus voldoende groente (rauwkost) en fruit, weinig zoet en geen of heel weinig snacks en chips en wees matig met alcohol. Drink voldoende water, b.v. 1 liter per dag. Zorg dat je voldoende nachtrust hebt. Verzorg je zelf goed, schone kleding en regelmatig douchen (misschien overbodig om dit te zeggen). Wees niet met onfrisse dingen bezig. Als je denken op orde is dan heb je een heldere en frisse blik. Piekeren en je zorgen maken doen ook geen goed. Kortom een gelukkig en gezond leven leiden. Misschien makkelijker geschreven dan gedaan.

Goh, mijn nichtje had precies hetzelfde als jij, zo lijkt het. Ze was bang dat ze stonk en zat er verschrikkelijk mee. Het was een irreële angst, want ze verzorgt zichzelf heel goed. Ik ga ervan uit dat ook jij jezelf goed verzorgt, juist omdat je daarover zoveel zorgen maakt. Een gesprek met een psycholoog, bij wie mijn nichtje toch al in behandeling was, heeft haar goedgedaan. Heb je het idee dat jouw angst vooral een psychische oorzaak heeft? Praat dan eens met je huisarts. Hij kan je vast verder helpen. Veel sterkte en succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100