hoe kan ik ervoor zorgen dat ik me fris voel, en me geen zorgen hier over maak?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
fremar
10 jaar geleden
geestelijk of lichamelijk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beide :)
Reddie
10 jaar geleden
Zorgen over wat ???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
over of ik fris ben, gewoon schoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zult iets duidelijker moeten zijn over je vraag om een passend antwoord te krijgen. Misschien met een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het over zweten gaat, dan kan Odorex je helpen. Kun je kopen bij de Etos. Superspul om zweten onder de omsels tegen te gaan. Je hoeft maar 2 x per week te gebruiken als je de lotion in de flacon koopt. Anders gaat het misschien irriteren. Maar je hebt geloof ik ook dagelijkse deo van Odorex. Daar heb ik zelf alleen nog geen ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje onduidelijk maar ik zal maar proberne je zo goed mogelijk te helpen. Trek elke dag schone kleding aan. Onderbroek, shirt, vest etc..
Douche in de ochtend zodat je de hele dag "fris" bent, en voelt. Als je namelijk in de avond gaat douchen en meteen gaat slapen vind ik dat het frisse gevoel echt wel weg is in de ochtend.
Was je gezicht en huid met een scrub.
Doe voordat je naar werk, stage, school gaat deoderant op. Ook een iets voor je gezicht is zeer prettig (denk aan l'oreal men expert dingen).
Doe wat wax in je haar! Als je dat niet prettig vind, gel wax. Van die grote potten C1000 gel gaat je haar namelijk dood, en het ziet er niet uit als je met zo een natte kop rond loopt.
Doe een lekker luchtje op. Hoeft niet duur te zijn, kan je gewoon kopen bij de Etos etc.. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind het wel dapper, deze vraag. Wat jammer voor je dat er blijkbaar niemand in je directe omgeving is die jou een beetje wegwijs kan maken. Met inderdaad een paar dingen kom je al een heel eind:
op tijd opstaan, wassen/douchen, deodorant en tanden poetsen, schone kleding, haar kammen. Overdag af en toe je handen wassen.
En dan even in de spiegel kijken en tegen jezelf zeggen: dat ziet er prima uit voor vandaag.
Let gewoon ook op leeftijdsgenoten, hoe zij zich kleden, zich gedragen. Als iets je aanspreekt, kijk of het bij jou past. Maar je hoeft hen niet te imiteren, want jij bent JIJ!
Succes. Gaat je lukken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Af en toe de handen wassen is wat weinig!

Antwoorden (2)

Maak je je hierover zorgen?
Als je je fris wil voelen zorg dan dat je "fris" eet, dus voldoende groente (rauwkost) en fruit, weinig zoet en geen of heel weinig snacks en chips en wees matig met alcohol. Drink voldoende water, b.v. 1 liter per dag.
Zorg dat je voldoende nachtrust hebt.
Verzorg je zelf goed, schone kleding en regelmatig douchen (misschien overbodig om dit te zeggen).
Wees niet met onfrisse dingen bezig. Als je denken op orde is dan heb je een heldere en frisse blik. Piekeren en je zorgen maken doen ook geen goed. Kortom een gelukkig en gezond leven leiden. Misschien makkelijker geschreven dan gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goh, mijn nichtje had precies hetzelfde als jij, zo lijkt het. Ze was bang dat ze stonk en zat er verschrikkelijk mee. Het was een irreële angst, want ze verzorgt zichzelf heel goed. Ik ga ervan uit dat ook jij jezelf goed verzorgt, juist omdat je daarover zoveel zorgen maakt.
Een gesprek met een psycholoog, bij wie mijn nichtje toch al in behandeling was, heeft haar goedgedaan.
Heb je het idee dat jouw angst vooral een psychische oorzaak heeft? Praat dan eens met je huisarts. Hij kan je vast verder helpen.
Veel sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tinus1969
10 jaar geleden
Eens; deze angst om 'niet fris'te zijn zit voor een groot deel tussen de oren. Ik weet alleen niet of je huisarts de beste is om hier over te praten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk dat de huisarts misschien kan doorverwijzen.