ik heb de morning after pil ingenomen, 12 uur later heb ik diaree, is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De morning-afterpil bevat levonorgestrel. Bij het gebruik van levonorgestrel als noodanticonceptie treedt bij 1-10% van de mensen diarree op als bijwerking.
Als diarree 12 uur na inname optreedt, heeft het geen invloed op de werking van de morning-afterpil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeveel tijd na inname heeft het geen invloed op de werking?

Andere antwoorden (1)

Dat behoort niet tot de bijwerkingen, dus het is waarschijnlijk toeval. Niet zo raar, met dit warme weer. Dan is de kans redelijk aanwezig dat je iets hebt gegeten dat niet goed meer was.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Betekend dit ook dat ik wel/niet zwanger ben?
Amadea
10 jaar geleden
De morning-afterpil is niet voor honderd procent betrouwbaar. Er is dus altijd nog kans op zwangerschap. De diarree heeft er geen invloed op. Dat was alleen geweest als die binnen 3 uur na het slikken van de MAP was begonnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea, diarree behoort wel tot de bijwerkingen, kijk maar hier: http://www.fk.cvz.nl/preparaatteksten/l/levonorgestrel%20oraal.asp
Mag ik vragen hoe het komt dat je ervan bent uitgegaan dat diarree geen bijwerking is van de morning-afterpil?