Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb de morning after pil ingenomen, 12 uur later heb ik diaree, is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De morning-afterpil bevat levonorgestrel. Bij het gebruik van levonorgestrel als noodanticonceptie treedt bij 1-10% van de mensen diarree op als bijwerking.
Als diarree 12 uur na inname optreedt, heeft het geen invloed op de werking van de morning-afterpil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeveel tijd na inname heeft het geen invloed op de werking?

Andere antwoorden (1)

Dat behoort niet tot de bijwerkingen, dus het is waarschijnlijk toeval. Niet zo raar, met dit warme weer. Dan is de kans redelijk aanwezig dat je iets hebt gegeten dat niet goed meer was.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Betekend dit ook dat ik wel/niet zwanger ben?
Amadea
10 jaar geleden
De morning-afterpil is niet voor honderd procent betrouwbaar. Er is dus altijd nog kans op zwangerschap. De diarree heeft er geen invloed op. Dat was alleen geweest als die binnen 3 uur na het slikken van de MAP was begonnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea, diarree behoort wel tot de bijwerkingen, kijk maar hier: http://www.fk.cvz.nl/preparaatteksten/l/levonorgestrel%20oraal.asp
Mag ik vragen hoe het komt dat je ervan bent uitgegaan dat diarree geen bijwerking is van de morning-afterpil?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding