Hoelang duurt het voordat magnesiumpillen (ik heb alle symptonen van een magnesiumtekort) voelbaar beginnen te werken?

Hoelang duurt het voordat de symptonen zich verminderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe sterk is de concentratie van die pillen en hoe groot is je tekort?
Ik denk dat je behandelend arts hier meer over kan vertellen.
Amadea
9 jaar geleden
Gezien de formulering van de vraag lijkt het erop dat dit zelfdiagnose betreft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, Amadea. VS: je hebt "alle symptomen". Heb je je ook door een arts laten testen? Als ik bijvoorbeeld dit rijtje http://jessevandervelde.com/magnesium-tekort-symptomen-oorzaken-en-oplossing/ van symptomen bekijk, kan ik ook een groot deel afstrepen. Hetzelfde geldt als ik de symptomen lees van een B12-tekort, een traag werkende schildklier en nog wel een aantal zaken. Toch heb ik een hele andere aandoening. Dat komt omdat het gaat om aspecifieke klachten, dat wil zeggen dat het klachten zijn die bij tal van aandoeningen kunnen voorkomen en niet duiden op één specifieke aandoening. Daar kan dus evengoed een totáál andere oorzaak voor zijn, of soms helemaal geen aanwijsbare oorzaak. In mijn geval gaat het om een hele andere aandoening die naast een aantal heel specifieke symptomen ook 'vage' klachten geeft als vermoeidheid, pijn, tintelingen, etc. Voor een diagnose moet je toch echt naar je huisarts, en niet naar dokter Google.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea,daar lijkt het zeker op.
@Lies,ik ben het volledig met je eens,vs moet niet zelf gaan dokteren daar hebben zijn huisartsen voor!

Antwoorden (1)

Dat gaat heel snel. Magnesium blijft zo'n 8 uur in het lichaam en het wordt net als vitamine C bij een overschot gewoon afgevoerd.