Waar kan ik overschot medicijnen,soms nog niet eens gebruikt, die apotheek niet meer terug neem, laten?

Kan medicijnen nergens inleveren....wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Bij een andere apotheek? Mijn apotheek nam een paar maanden terug al mijn ongebruikte medicijnen in, zonder dat ik mij hoefde te legitimeren als klant of zelfs maar als inwoner van mijn woonplaats.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spoel ze s.v.p. niet door het toilet! Drinkwater wordt al zo verontreinigd met dit soort spullen.

Het beste antwoord

Als op de verpakking staat (met symbool) dat het niet in de afvalbak mag, kun je het inleveren bij gemeente. Staat dit symbool er niet op, dan schijn je het in het huisafval te kunnen doen. Ik vind dat persoonlijk nogal raar, maar dat is wat mijn apotheker me vertelde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Overgebleven medicijnen kunt u ook inleveren bij uw gemeente als klein chemisch afval. Gemeenten zijn wel verplicht om niet-gebruikte medicijnen in te nemen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De apotheken horen medicijnen in te nemen van particulieren, niet van handelaren, zoals drogisterijen. Als het grotere hoeveelheden betreft, lever het dan in gedeeltes in bij de apotheek, of lever het in zijn geheel in bij de gemeente.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Apotheken zijn niet verplicht om overgebleven medicijnen in te nemen. Zij doen dit als service naar hun klanten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt,apothekers zijn het niet verplicht,het afvoeren kost ze te veel,ook mijn apotheek doet het niet meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zijn het misschien officieel niet verplicht, ik vind dat ze dat moreel wel zijn.
Nu moet de vraagsteller langer met mogelijk gevaarlijke medicijnen rondlopen, enzovoorts. Persoonlijk zou ik ze, zonder de doosjes met je naam erop, bij de apotheek in de brievenbus mikken. (dit is geen advies..)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is niet eens zo'n gek idee Jackd. Nu nog hopen dat ze niet doorverkocht worden.