Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb keelpijn, kan ik daarvoor beter Strepsils of Strepfen voor gebruiken"?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beide middelen die jij noemt, verzachten de keel en doen verder niet zoveel, je kunt beter kiezen voor Trachitol, dat heeft naast de verzachtende werking, ook een pijnstillende werking, is te krijgen bij drogist en apotheek. Toegevoegd na 22 minuten: Kiezen tussen Strepsils en Strepfen, Strepfen is niet zonder gevaren te gebruiken, mag bij veel medische klachten niet gebruikt worden, Strepsils is wat dat betreft veiliger, dus als je de keus hebt tussen die 2 dan is Strepsils een beter idee. kassa.vara.nl/actueel/dossiers/artikel/dossier/4789918/?tx...955

Geen van deze werken. Beter is mucoangin. Dat verdoofd waardoor je minder gaat schrapen. Verder veel wingums eten. En als je mag... Whiskey drinken. Ben je binnen 2 dagen ervan af

Zelf ben ik een notoire keelpijn lijder. Bij mij werken de strepsils e.d. niet. Wat bij mij werkt is Tonsiotreen zuigtabletten van VSM. De eerste paar tabletten (in het begin 1 per uur bij acute klachten) zorgen er voor dat de pijn erger wordt, maar na een halve dag begint de pijn af te zakken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100