Hoe zou je je beste kunnen scheren als je overmatig haargroei hebt ?

Zijn er ook nog tips/adviezen op wat voor soort manier je het beste kunt scheren ?

Toegevoegd na 44 minuten:
Als je met scheermes scheert je benen, hoe kun je dat het beste doen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met een bijl ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om welke haren gaat het?
Waar groeien die?
Ben je een jongen of een meisje?
Welke leeftijd?

Antwoorden (4)

Nat scheren tijdens het douchen. En zonder reclame te maken, die mesjes die trillen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb zelf een hekel aan scheren en heb de vrijheid om niet dagelijks te scheren. Na altijd weer pijnlijke ervaringen gehad te hebben met electronische apparaten scheer ik me altijd nat.
De mesjes zijn tegenwoordig helemaal top, zeker de vibrerende aparaatjes met 5 mesjes (Fusion bv.). Maar ook is het belangrijk dat de baardhaartjes (als je die bedoeld ;-)... ) warm zijn. Vocht en warmte maken de haren zacht en worden daardoor echt doorgesneden en niet afgeknakt. De juiste scheerzeep die dit doet zal ongetwijfeld heel persoonlijk zijn, maar het doel hiervan is om de haren zo zacht mogelijk te maken.

Met een zware baardgroei zou ik daarom adviseren om de tijd te nemen voor warmte en vocht om deze kans te geven om diep genoeg door te dringen.

Misschien wel ontbijten met het scheershuim alvast op je gezicht ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar zit die haargroei?
In je gezicht? dan zou je kunnen overwegen om via de huisarts een verwijzing te krijgen om het electrisch te laten ontharen, Er zijn verzekeringen die het dan vergoeden
anneliez
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Benen, vooral onder benen.
Om welke haren gaat het?
Waar groeien die?
Ben je een jongen of een meisje?
Welke leeftijd?

Wat is overmatige haargroei?

Je kunt oksels en benen gewoon scheren,
met een scherp mesje en water en zeep.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een keer met de haargroei mee.
Daarna nog een keer tegen de haargroei in.

Je kunt ook een epileerapparaat gebruiken voor
je benen. Doet de eerste keer wel pijn,
maar daarna niet meer zo erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een reactie zeg je dat het gaat om beenharen. Daarom zeg ik: niet scheren, maar harsen of epileren. Je kunt het de eerste (paar) keer laten doen bij een schoonheidsspecialiste. Het is namelijk minder pijnlijk als het wordt gedaan door iemand die niet bang is de strips er met een flinke ruk af te trekken.

Na een paar keer wordt het sowieso minder pijnlijk, dan kun je het goed zelf doen. Met harsstrips, of een goed epileerapparaat. Op een apparaat niet besparen: een kwaliteitsapparaat werkt echt beter en epileert bijna pijnloos.

Ik adviseer harsen in plaats van scheren, omdat je bij echt overmatige haargroei op je benen wel bezig kunt blijven met scheren. Als de haartjes nog donker zijn ook, worden ze al heel snel weer erg zichtbaar, en dan nog stugger ook. Met harsen blijven de haartjes véél langer weg (weken) en worden ze juist dunner/zachter in plaats van stugger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1