Kunnen ze via een bloedonderzoek of ander onderzoek kijken of je bacterieel afwijkt of controle uitvoeren of je wel gezond bent ?

Dus of je niet besmet bent met 1 of andere bacterie en/of andere ziektes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt toch geen bevestiging nodig om je gezond te voelen.

Het beste antwoord

Op en in ons lichaam zitten altijd miljarden bacteriën, deze hebben we ook nodig.
Er bestaan daarnaast heel veel bacteriën waarmee ons lichaam niets te maken wil hebben, schadelijke bacteriën dus.
In het bloed zitten leukocyten (witte bloedcellen) die een strijd aangaan met de bacteriën die slecht zijn voor je lichaam.

Als je te weinig van die witte bloedcellen hebt, heb je minder weerstand tegen ziektes.

En dat kunnen ze allemaal zien door een beetje bloed af te nemen en dat te onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kunnen ze allemaal opmaken uit je bloedbeeld.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens, maar in de praktijk zullen ze alleen specifieke onderzoeken uitvoeren, niet zomaar allerlei testen uitvoeren. En als er bacteriën in je bloed zitten is het sowieso mis met je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(zie ok scepsis)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Som, bedoel je sepsis, oftewel bloedvergiftiging?