Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe pak ik een bijzonder vasthoudend strontje op mijn ooglid aan?

hij zit er al een maand, tussen mijn bovenwimpers.
heb al een tijdje meermaals op een dag warme compressen geprobeerd, maar dat zet geen zoden aan de dijk.
oogarts voel ik niet voor, daar is het niet vervelend genoeg voor, en kom al vaker dan me lief is in het ziekenhuis.
wie heeft er een huis- tuin- en keukentip?

Rieneke1
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ohh! Ik ken het probleem.
Maar als tip heb ik: vooral geen warmte! Ijsklontjes doen het goed bij mij. Daarna is je oog meteen een stuk minder dik! Het is een soort ontsteking, dus koelen met die handel!
Rieneke1
14 jaar geleden
ik heb geen dik oog of ontsteking, friendywendy, alleen zo'n geel bolletje tussen m'n wimpers.
mij leek het dat warmte het eerder zou laten rijpen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik heb hem maanden aan mijn onder ooglid gehad..inderdaad heel irritant maar uiteindelijk ging het kriebelen en zonder dat ik er erg in had wreef ik hem er schijnbaar zo uit...ineens weg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het strontje aan de bovenkant van het ooglid zit (dus niet aan de binnenkant) op een plaats waar je crème kunt smeren, kun je met schone vingers een dun laagje nestosylzalf aanbrengen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Van knijpen en er aan peuteren wordt de infectie erger en kan je allerlei problemen krijgen, waardonder een dik ontstoken oog. zelfs de dokter zal hem met rust laten.
hij zal zeggen dat het strontje zal moeten rijpen en het daarna vanzelf zal verdwijnen ;-(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

IK zou daar even mee naar de huisarts gaan
die weet meestal wel een oplossing.
hij kan eventueel bepaalde oogdruppels geven waarmee het los komt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik durf niet meer de copieren van InfoNu, want de krijgt nu ineens een grotw waarschuwing auteursrecht.

In ieder geval staat daar een goed artikel onder de naam:
strontje op je oog verwijderen, hoe doe je dat?

zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een scherp mesje ! maar wel heel voorzichtig doen !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding