doet wratten aanstippen pijn?

doet het wratten weghalen pijn en heb je erg veel last van

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16K

Antwoorden (8)

Het kan pijnlijk zijn, tenminste betreft stikstof, soms wat minder. Met zuur heb ik geen ervaring. Tegenwoordig geven ze een zalfje ervoor bij de dokterspraktijk waar ik bij zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aanstippen voel je niet.
ronron1212
12 jaar geleden
Ceeve
12 jaar geleden
Nee maar daarna wel.
ronron1212
12 jaar geleden
Nee hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt. Ik had er geen last van, andere mensen weer wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat voel je echt wel!
Nee dat valt reusachtig mee.

De dokter of zijn assistente houdt dan een wattenstaafje met vloeibaar stikstof gedurende 10 seconden op de wrat. Dat plekje wordt dan helemaal wit en daarna heb je een klein beetje een brandend gevoel op die plek wat geleidelijk aan minder wordt.

Je hebt dat gevoel wel een dag of wat langer maar daar heb je niet echt last van.

Ik heb het zelf nog een paar weken geleden laten doen.
Ceeve
12 jaar geleden
Nee, ik heb er vorige week 1 aan laten stippen en heb er niets van gevoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van je pijngrens af, als je veel kunt verdragen valt het mee, ikzelf vondt het aanstippen bij de huisarts met vloeibare stikstof minder pijnlijk dan bij de dermatoloog die met een spuitbus werkte met vloeibare stikstof dan voel je echt een brandende straal in je wrat die nog een uur kan aanhouden, uiterst pijnlijk dus.
Althans is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had er wel wat last van, ook daarna. (bij de dokter laten doen met stikstof) Ik denk dat het kwam omdat het een hele grote, maar toch 'platte' wrat was op mijn knie. Na het aanstippen voelde het een beetje als een open wond, dus ik moest er iets opdoen wilde ik mijn broek eroverheen doen :P Maar of het echt PIJN doet..nja ligt inderdaad aan je pijngrens, ik ben al wel wat pijn gewend. Eind goed al goed..hij is wel voorgoed weg ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat doet pijn, of je er last van hebt ligt aan de plaats van de wrat, onder je voet doet veel pijn en dan kan je er een paar dagen niet goed op lopen maar op je hand heb je er weinig last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wratten aanstippen is pijnlijk.
Na aanstippen is het soms verstandig de wrat te koelen met wat ijs (een washandje met een plastic zakje met ijsklontjes erin).