Hoe bereid je je maag voor op een wilde kermis avond?

En hoe zit het met eten en drinken tijdens de kermis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

doorgaans bij bewegingsziekte(zoals bij de kermis) werkt het goed om de hele avond door wat te blijven eten. (niet continu, maar wel geregeld iets). Natuurlijk geen vette dingen, maar een biscuitje of wat. dit helpt ook bij zeeziekte.

Overigens is het niet heel zinvol om je alleen op je maag te richten. bewegingsziekte zit tussen je oren(in je oren eigenlijk). daar wordt je evenwicht bepaalt. deze bepaling moet een beetje kloppen met wat je ogen zien en je oren horen. als dat niet meer zo is: wordt je misselijk. wat bij draaiende atracties kan werken is het zogenaamde spotting. hierbij kies je 1 vast punt en daar kijk je zo lang mogelijk naar(dus je hoofd meedraaien). dan draai je gauw je hoofd terug naar de andere kant en begin je opnieuw. dat klinkt heel vaag, maar wordt oa bij ballet gebruikt als er veel pirouettes gedraaid moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Afhankelijk van wat je maag aan kan, en of je normaal gesproken gauw misselijk van dingen wordt, bijvoorbeeld het zien van bloed op de televisie tijdens een ziekenhuisprogramma, is het aan te raden een licht maaltijd te nemen. Dus een salade met een niet al te zure dressing ofzo, en anders een paar sneetjes geroosterd brood met een dun laagje boter.

Ga vooral op de kermis niet enorm vette dingen naar binnen stouwen en dit doorspoelen met liters alcohol, want dan vraag je om problemen in attracties zoals de Breakdance!
(Het werkt trouwens fantastisch, vlak voordat de rit begint roepen dat je je niet goed voelt. Kijk maar eens naar de reacties van degenen die in je buurt zitten; onbetaalbaar!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb meteen zin in de Breakdance!
Anti wagenziek pilletje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eet maar een hoop suikerspinnen dat hoort op de kermis

ook oliebollen en appelflappen horen er bij

goed voor je maag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar aan wat je verstaat onder een "wilde" kermisavond.
Veel zuipen?
Dan een goede vette bodem leggen vantevoren.

In "wilde" atracties?
Dan juist niet te zwaar eten.

De hele avond op zo'n harde rode zuurstok sabbelen,
is goedkoop en niet zo heel slecht voor je maag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangerijkste is dat je genoeg energie hebt om te verbranden en een bodempje hebt voor als je aan de drank gaat. Ik zou iets met veel koolhydraten eten. bijv spaghetti, maar ook een paar flinke bruine boterhammen met kaas kunnen volstaan. Let op! eet niet te veel of te vet. dan kan je heel misselijk worden in de draaimolen!
:-)