Ik wil mensen gaan helpen maar durf het niet wat moet ik doen om het wel te durven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh sorry.. Dat zijn vaak wel mensen die ik niet ken. En sommige die ik ook wel ken..

Het beste antwoord

Minder denken en meer doen!

Helpt bij mij vaak heel goed ;-)

Toegevoegd na 12 minuten:
Oke mijn antwoord ziet er misschien heel simpel uit, maar het leuke is om het ook gewoon op deze simpele manier in de praktijk te brengen. Ik ken net als jij dat punt 'moet ik het nou wel/niet doen?' Als jij dat punt weet te herkennen, en dan even denken aan dit antwoord, want zo ga ik er altijd voor! Op het punt van twijfel even denken: NIET TWIJFELEN, GEWOON DOEN! En ach, die spijt komt later wel, gewoon nu eventjes impulsiever worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Gewoon doen en ZIJN!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het nou juist moeilijk voor mij. Iets houdt me tegen om het niet te doen. :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon gaan ervoor!!!
Als je gewoon begint met bv je buurman of buurvrouw goede dag te zeggen,en eens een keer voor iemand even de deur openhoud dan ben je al aardig op de goede weg.
Het hoeven niet altijd grote dingen te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sluit je aan bij een vrijwilligersteam in een verzorgingshuis dan kun je wat in de groep opgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op wat voor manier wil je helpen? als vrijwilliger?
Bedenk wat je leuk vindt, en kijk wat er in jouw gemeente gevraagd wordt.
Dan diep ademhalen en beginnen, je wordt echt niet ineens in het diepe gegooid hoor. En natuurlijk is het spannend de eerste keer maar je zult merken dat t steeds makkelijker wordt
anneliez
14 jaar geleden
Aan je profiel te zien ben je erg jong. Wat wil je doen? Wil je oudere mensen helpen gedurende huin dagelijks leven met bijvoorbeeld boodschappen doen, luisterend oor bieden, gewoon gezellig praatje maken. Of wil je collecteren voor bijvoorbeeld warchild, kankerbestrijdingsfonds, spierziekte, greenpeace, et cetera. Maak daar eerst eens je keuze in. Zoals je de vraag nu stelt is het mij veel te algemeen en niet meer dan een kreet. Iedereen wil mensen helpen. Welke mensen? Oude mensen, kinderen, jongeren, zieken?
Wat je moet doen om mensen echte te willen en durven helpen is open staan voor die mensen, voor hun verhaal, voor hun leven en gedachten. Verdiep je in hun achtergrond. Je hoeft je eigen mening niet te verzwijgen, maar laat hem niet prevaleren en laat de ander in haar-zijn waarde. Dus: durf een standpunt in te nemen en luister tegelijkertijd naar de ander. Weet wat je zelf wilt en sta open voor wat een ander wil of denkt. Als je daarmee begint komt het helpen vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga maar boodschappen doen voor mensen in het bejaarde tehuis

ik hoop dat je dat bedoeld,het is heel dankbaar werk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je helpt mij er al mee, door dit te willen, en dat is positief.
Dus je hebt vandaag je eerste goede daad al gedaan.
Je zou met hele kleine dingetjes kunnen beginnen, in je eigen omgeving.
Je opa en oma vertellen dat je van hun houdt, en hun helpen met boodschappen opruimen, of hun tuin doen.
Helpen sneeuwruimen bij oude mensen, zodat ze veilig hun paadje kunnen lopen.
Ik voel dat al het goede al in je zit, dus je hoeft het alleen maar naar buiten te laten komen.
Wees een pareltje in je omgeving, door positief en blij je levenspad te bewandelen, dan zul je ook al veel mensen blij maken.
Dank je voor je mooie vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon doen.

Als het balletje eenmaal aan het rollen is, komt de rest vanzelf....