problemen met steunzooltjes ?

Ik heb sinds 4 maanden aangemeten steunzooltjes voor doorgezakte voeten en hielspoor, de zooltjes zijn nu al 4 keer afgesteld maar na een aantal uur dragen krijg ik last van mijn knie ! wanneer ik de schoenen met steunzolen net aan heb zitten ze echt heel fijn !
Ook heb ik er op advies van de podoloog erg stevige en goeie wandelschoenen voor aangeschaft !
Ik raak wat gefrustreerd wat moet ik nou ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Z512099
8 jaar geleden
Dat ze al 4 keer verbeterd moesten worden is teken dat voetafdruk niet goed was. Knie-problemen kunnen veel oorzaken hebben, misschien zijn je benen niet even lang, of overbelasting: als je (pijnlijke) hielspoor had zul je niet veel gewandeld hebben en dan met die nieuwe zolen teveel en te lang ineens gelopen...dit omdat ze in het begin altijd goed steunen. Als je last had van hielspoor en doorgezakte voeten is dit deel van je lichaam een zwakke plek geworden waar je meer rekening moet mee houden.
Blijft de kniepijn aanhouden, een gekend orthopedist opzoeken.

Het beste antwoord

Door de pijn van de hielspoor is het goed mogelijk dat je een pijnontwijkende houding ontwikkelt, waardoor je, doordat je lichaam dat probeert te compenseren, weer last krijgt van bv je knie, heup/lies, rug en zelfs van je andere been.

Een doorgezakte voet vraagt om stevige schoenen en stevige steunzolen.
Voor hielspoor is die stevigheid juist pijnlijker.
Je moet je voet goed kunnen blijven afwikkelen.

De enige schoenen waar ik toen ik hielspoor had op kon lopen waren luchtgeveerde sportschoenen.

Pijn hou je altijd, dat is inherent aan hielspoor.
Enige troost is dat het op een dag ( meestal na ong. een jaar) weer over is.
Blijf bewegen.

Sterkte er mee