Hoe komt het dat als je drinkt, je dan soms opeens heel nodig moet plassen?

de drank loopt toch niet rechtstreeks je blaas in ofzo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zodra je in een omgeving komt waar het kouder is dan gemiddeld of wanneer je koude drank drinkt, geeft je onwillekeurige zenuwstelsel een signaal aan je blaas. Deze spant alle spiertjes in de
blaaswand waardoor de blaas kleiner wordt en er een grotere druk op de inhoud van de blaas komt. Die inhoud (plas) drukt op de sluitspier waardoor je moet plassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De druk op de blaas wordt dan hoger. En waarschijnlijk was die dan al grotendeels gevuld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je blaas loopt vol als je drinkt. Als er al vocht in je blaas zit en je drinkt nog eens wat waardoor je blaas wel vol komt te zitten, moet je naar de wc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De blaas loopt wel vol, maar 't gaat wel eerst door de nieren.
Dan gaat de aandacht naar je blaas, tot net ervoor was het belangrijkste het drinken en nu dat gedaan is, komt dat andere tevoorschijn en moet dat onmiddellijk gebeuren...

Nee dat loopt niet meteen naar je blaas, dat duurt een tijdje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zelfde idee als wanneer je een kraan open zet. Je hoort het water stromen, hier door moet je vaak plassen. Wanneer je drinkt, voel je dit in je mond, het herinnert je ook aan plassen.