Bestaat er iets van een professionele kniebrace waardoor de knieschijf er niet meer uit kan schieten?

Ik ben hypermobiel en mijn knieschijf schiet er 1 a 2 keer per maand uit.. Het gaat per keer alleen maar meer pijn doen en de standaard kniebraces van de winkel helpen niet om de knieschijf op zijn plaats te houden..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Luxeert ie naar buiten (meest voorkomend)? Of (ook) naar binnen of boven? Bij bepaalde activiteiten, of ook 'uit het niets'? Wat is er tot nu toe geprobeerd aan fysio of andere behandelingen? (Braces al uitgeprobeerd, tape-methoden, evt. zelfs operaties? Hoe is de spierstatus? Staat de hypermobiliteit op zich, of is deze onderdeel van een onderliggende aandoening? Zijn er nog zaken waar rekening mee gehouden moet worden, zoals een tere huid of bestaande (loop) beperkingen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hij luxeert naar buiten en binnen. Gebeurt als ik ook maar 1 verkeerd stapje zet. Eigenlijk zie ik het dus niet aankomen. Het blijkt dat mijn spieren heel slap zijn en mijn knie ook al heel erg beschadigd is. De fysiotherapeut vergeleek het met die knie van een oud vrouwtje. Ik ben in het ziekenhuis geweest, maar hier willen ze me niet opereren. Veel fysiotherapie gehad maar niets lijkt te werken.. En hoe ouder ik word, hoe meer last ik ervan krijg.. Heb braces geprobeerd, maar dan schiet hij er nog uit. Tape werkte redelijk maar was geen permanente oplossing.. Uiteindelijk lijkt dus niets te werken..

Antwoorden (1)

Deze: http://lp-support.nl/kniebrace-allround-patella
Een kniebrace met open patella, die helpt de knieschijf op de plaats te houden.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een echt instabiele knieschijf doet zo'n brace zo goed als niks. De patella is zeer moeilijk te bracen.