De pil verhindert niet het ontstaan van een eicel (deze zitten al in de eierstokken van een vrouw vanaf de geboorte), maar de rijping van het blaasje (follikel) waarin de eicel zit. Wanneer dit follikel rijpt zwelt het als het ware op en als het follikel knapt komt de eicel daaruit vrij en kan bevrucht worden. De anticonceptiepil verhindert deze rijping. De follikels met daarin de eicellen blijven als het ware gewoon in ruststand in de eierstokken zitten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In een van de eierstokken. Want het slikken van de pil verhindert dat er een eicel vrijkomt.

Ook aan de onttrekkingsbloeding die optreedt in een stopweek is geen eisprong vooraf gegaan.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien nog leuk en handig om daar aan toe te voegen dat je als vrouw/meisje geboren wordt met al je eitjes al in je buik, in de eierstokken. Vanaf de puberteit gaan er eicellen daarvan rijpen om bevrucht te kunnen worden.