Wanneer is iets aanranding? Is dit aanranding?

Ik heb het niet helemaal duidelijk hoe dit zit. Wat is nou het verschil tussen ongewenste intimiteiten en aanranding? En is wat ik heb meegemaakt aanranding?

2,5 jaar geleden was er een groepje jongens (ongeveer 5 personen) bij mij op school die naar mij toe kwamen. 2 jongens begonnen aan mij te zitten en ze zaten eerst aan mijn knieën. Ik zei dat ze moesten stoppen, maar alles wat ze deden is lachen met de andere vrienden. Toen begon er ook 1 aan mijn borsten en vagina te zitten (wel met kleding aan). Dit liet ik gelukkig niet doorgaan en heb letterlijk van mij afgeslagen en getrapt.
Dus mijn vraag is dus: Valt dit onder aanranding?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12K

Het beste antwoord

Ja dat is aanranding

Bij aanranding is sprake van een seksuele aanraking, bijvoorbeeld het ongewenst (boven of onder) de kleding voelen of strelen van borsten, billen, vagina, penis of andere lichaamsdelen. Degene die wordt aangeraakt, ervaart deze handelingen dan als ongewenst en seksueel bedoeld, ook al was dit niet de bedoeling van de ander. Aanranding is strafbaar volgens de Nederlandse wet, ongeacht de relatie van de dader en slachtoffer. Bij verkrachting is volgens de wet sprake van `het ongewenst seksueel binnendringen van iemands lichaam'. Gedwongen oraal, anaal of vaginale geslachtsgemeenschap, maar ook een ongewenste tongzoen, valt hier dus onder.

ben je slachtoffer van seksueel geweld en wil je liever online hulp? ga dan naar:

http://www.interapy.nl/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dit is overduidelijk aanranding.

Ongewenste intimiteiten zijn ondanks dat ze ook niet altijd goed te praten zijn onschuldiger van aard, en beperken zich vaak tot misplaatste of seksistische opmerkingen, misschien het aanraken van een niet te intiem lichaamsdeel (arm, nek, heel soms billen), en zijn vaak vooral een probleem doordat het slachtoffer niet in een (machts)positie is te laten weten dat ze daar niet van gediend is.

Maar het moedwillig, ondanks tegenstribbelen opdringen, intieme delen aanraken - met of zonder kleding - is overduidelijk aanranding, en wel in een mate dat je daar aangifte van kunt doen. Dat kan zelfs alsnog, omdat het even duurt voor het verjaard is waarbij voor alle strafbare feiten drie jaar het minimum is.

Je hebt je goed geweerd ! Dat zouden meer vrouwen moeten doen.