Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen je hersens aangetast zijn als je als baby een verkeerde houding ligt?

Ik heb als baby verkeerd gelegen in de buik. Ik had in een soort houding gelegen waardoor mijn achterhoofd plat is. Kan daardoor mijn hersenen zijn aangetast? En waaraan zou ik dat moeten kunnen merken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
680
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de reden van je vraag?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Het maakt voor je hersenen niets uit, er zijn ook baby's die lang in een voorkeurshouding liggen en een scheef of plat achterhoofdje krijgen, maar je hersenen zijn geen hard massief orgaan dus die massa past zich gewoon aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een beetje vreemd verhaal. Ook al wordt je geboren met een plat achterhoofd, een babyhoofd is nog zo zacht, de fontanellen zijn nog niet volgroeid, dus je hoofd had nog volledig kunnen herstellen.

Maar ik denk niet dat daardoor je hersenen aangetast zijn.
De hoofdvorm zegt niets over een hersenbeschadiging.
Bovendien wordt iedere baby goed getest na de geboorte. Als er een hersenbeschadiging zou zijn geweest, hadden ze dat allang vastgesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Heb me moeder me verteld, maar dat ik ook achtersteboven zat in de baarmoe. En met die plat achterhoof, die ook. Maar! Dat dan zei de dokter, dat is mijn oma, die heet oma, die zegt dan dat alles best wel meevalt en heeft wel erger gezien. En dat ook mevrouw Harm, dat is mijn vriendin, die heet Neel, die zegt dan van Harm, soms ben je nog slimmer dan je daruit ziet. Nou, dus dat de hersen is niet aangetast dus door de verkeerd liggen, want is de zachte massa, dus kan de vorm een beetje aanpassen, ook met de platte hoofd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding