Kan je leren boeren?

Ik heb never nooit kunnen boeren, is dit nog aan te leren? Of is dit een geval van: je kan t of je kan het niet (net zoals je tong kunnen krullen of niet)

En indien je het wel kan leren.. Hoe dan?? Dit is een serieuze vraag, want soms voel ik luchtbellen opkomen,maar ik kan er dan niets mee en dan blijft het vastzitten ergens in mn slokdarm/keel en blijf ik met een naar gevoel achter. Heel vervelend dit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

je moet als die lucht opkomt moet je door je kil uitademmen (kolzuur geet je de kans om het te proberen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ooit mun neefje geleerd weet niet of dat bij iedereen dan werkt:P

Je moet een paar keer achter elkaar lucht in slikken, en dan voel je al een beetje druk.
Als je dat dan weer probeert eruit te duwen, heb je een boer.

Succes:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden is heel waarschijnlijk de sluitklep tussen maag en slokdarm die zich niet opent. Die klep zit daar om het zuur in je maag te houden.

Ik heb gelezen dat je best gaat zoeken in het Engels op: "Dysfunction of the Belch Reflex."

Hier vind je heel veel informatie.
Succes.