Vorig weekend een verkeerde beweging gemaakt en nu pas last?

Toen ik die beweging maakte voelde ik iets knappen onder mn borst, was even pijnlijk maar rest van de week geen last van gehad tot vandaag. begint opeens erg pijnlijk te worden bij bewegen en ademhalen. Moest vanmiddag echt even van de fiets stappen omdat ik het zo benauwd had.
Heb het vaker gehad en voor naar de huisarts geweest, dan was het mn tussenrib spier. Geeft dat de zelfde pijn als gekneusde ribben of kun je je ribben aan de voorkant ook kneuzen, ik hoor namelijk vaak dat je ribben alleen aan de zijkant kan kneuzen. En hoe kan het dat het nu pas zo pijnlijk wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk heb je geen gekeneusde rib, want dan had je de pijn veel eerder gevoeld. Ik raad je aan om toch even de doktersdienst te bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals altijd geldt ook hier: als je het echt wilt weten, kun je dit het beste aan je huisarts voorleggen.

Zoals je het beschrijft kan de pijn een kramp zijn in een - zoals je huisarts al aangeeft - tussenribspiertje. Hoe verder je inademt hoe meer pijn het doet en als je ver genoeg inademt verdwijnt de pijn ineens. (Ik vergelijk het wel eens met een ballon waar je een mes op zet: eerst geeft die ballon nog mee, de spanning neemt toe en als het mes de ballon lek prikt verdwijnt de spanning ineens.)

Als de pijn pas later opkomt kan het ook te maken hebben een spier. Spierpijn is vaak de tweede dag na belasting het ergst.
Een week tussentijd is te lang voor spierpijn.
Om te weten of het een gekneusde rib is, moet je echt naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Het een heeft niet het ander veroorzaakt.
dat zou te makkelijk zijn.
Je hebt last van bewustzijn verruiming.
je begint je nieuwe 'dingen' te realiseren..
Daar hoort dit bij.
Neem rust, wees lief voor jezelf en de mensen om je heen.
Dat zal helpen.. een beetje aandacht voor de mens. die jouw draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat het geen gekneusde rib is.
dat het ook niet komt door wat je een week geleden hebt gedaan.
dat je ergens nu bewust van bent geworden.
en dat dat pijn doet.
zweverig? hoezo?