Hoe bescherm ik me tegen aceton?

Ik moet 150 schalen van een halve meter diameter ontvetten met aceton. Ik had begrepen dat de damp schadelijk is. Hoe kan ik me het best beschermen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
TurfGraver
6 jaar geleden
Met een dampmasker.
Bijvoorbeeld:
https://polyestershoppen.nl/persoonlijke-bescherming/3m-4251-halfgelaatmasker-inclusief-filt-366.html
TurfGraver
6 jaar geleden
Niet alleen tegen damp beschermen.
Ook tegen en aanraking (kleding bril, en handschoenen).
Ritsuka
6 jaar geleden
Het is ookt slecht voor huid en slijmvliezen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"moet" ?
Van wie?
Als dat een werkgever is moet die jou beschermen. (wel verstandig om zelf ook informatie in te winnen) Dat masker in de link hierboven voldoet vast niet aan de arbo eisen. Doe het buiten als er een klein beetje wind staat, betere ventilatie krijg je niet.

Antwoorden (1)

Bescherm handen, neus, mond en ogen. Zorg dat er geen vuur in de buurt is en gebruik de middelen alleen buiten of in goed geventileerde ruimtes.

Toegevoegd na 3 minuten:
Draag bij het gebruik van het product handschoenen die bestand zijn tegen chemicaliën en ook een veiligheidsbril als er kans is op spatten. Zowel de plaats waar het product wordt gehanteerd als de opslagplaats moet koel en geventileerd zijn.
fremar
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Aceton is zeer vluchtig, dus ook de damp is brandbaar. Sorry Fremar, maar ik wilde dit even extra benadrukken. :)