Waarom kan je niet niet sterker zijn dan je eigen handen ?

probeer maar is je handen tegen elkaar te drukken en kijken welke hand sterker is..
je zult zien dat je wel druk kunt zetten maar niet ziet welke hand sterker is .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is wel een hand sterker, meestal de hand waar je ook mee schrijft. Dit kun je testen door een knijptest.

Het beste antwoord

dat komt door de derde wet van newton.

het is ook zo als je op schaatsen elkaar wegduwt, dan gaan beiden met evenveel kracht voor/achteruit. hieronder zie je waardoor:
Als een voorwerp A een kracht \vec F_{actie} op een voorwerp B uitoefent, gaat deze kracht gepaard met een even grote, maar tegengestelde gerichte kracht \vec F_{reactie} van B op A:

\vec F_{actie} = - \vec F_{reactie}

Deze wet stelt dat krachten nooit alleen voorkomen, maar steeds in paren.

NB. Hoewel \vec F_{actie} en \vec F_{reactie} tegengesteld gericht en even groot zijn, heffen zij elkaar niet op, omdat zij op verschillende voorwerpen werken. De krachten treden gelijktijdig op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je niet... niet sterker bent dan je hand, klopt dit.... je bent dan dus sterker dan je hand. Dit komt omdat je arm grotere bot en spiermassa's heeft dan je hand.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Frimu2
12 jaar geleden
Ja dat vond ik ook van de vraag.... 2 x niet is bij mij wel !