Ik heb 1 trek van een joint genomen kan ik nu al bijwerkingen hebben?

Ik heb gisteravond 1 trek van een joint genomen volgens mij deet ik het niet helemaal goed maar ik had toen nergens last van behalve dat ik me niet helemaal lekker voelde maar nu de volgende dag heb ik last van mijn ogen en hoofdpijn kan dit komen door de joint?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.9K

Antwoorden (2)

Een trekje nemen en de volgende dag daar " last" hebben, dit is onwaarschijnlijk.

De effecten bij het roken beginnen vrijwel direct en houden gemiddeld 2 tot 3 uur aan Hasj en wiet hebben een tweeledige werking; enerzijds verdovend, anderzijds bewustzijnsveranderend. Het verschil in werking tussen hasj en wiet is niet heel groot. Doorgaans wordt men van wiet wat slaperiger en van hasj zijn de bewustzijnsveranderende kenmerken wat sterker.

Voor beiden geldt dat de gebruiker licht euforisch en ontspannen wordt. De bewustzijnsveranderende werking van hasj en wiet kenmerkt zich door een (lichte) verandering in de waarneming; de gebruiker ervaart dingen die in werkelijkheid anders zijn, allerlei zaken worden intenser beleefd en gedachten nemen hun eigen vlucht. Het denkproces verandert; men gaat vrijer associëren (verbanden leggen die men anders niet (zo) zou leggen). (Bestaande) emoties worden versterkt en remmingen verminderen. Ook kan de gebruiker een lacherig gevoel krijgen (oplopend tot de slappe lach ) .

De effecten van 1 trekje zijn nihil. Voor meer informatie kun je onderstaande links bekijken.
Erna55
9 jaar geleden
Ligt eraan wat voor trekje hebt genomen, hoelang je het hebt ingehouden, wat voor wiet het is, ook of je eerder hebt gerookt.
Cannabis is de laatste jaren heel erg sterk geworden, het kan zijn dat je bijvoorbeeld mexican haze of diesel haze hebt gerookt.
Die twee kunnen hoofdpijn veroorzaken.

Maar het lijkt me sterk dat je van 1 trekje de volgende dag er last van hebt, vraag aan die personen of ze er ook last van hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je al hoofdpijn krijgt na het blowen zal dit óf te maken hebben met het feit dat je hersenen minder zuurstof krijgen óf je hebt zaadjes, takjes en/of blaadjes gerookt.
Het staat in ieder geval los van het THC-gehalte van de betreffende wiet of hasj.
Waar je de wijsheid vandaan hebt dat de specifieke hybrides die jij aanhaalt hoofdpijn kunnen veroorzaken is mij een raadsel. Overigens is het THC-gehalte de afgelopen jaren juist gedaald van gemiddeld 15,5% naar 13,5%...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien goed/leuk te vermelden dat Koningin Victoria een fervent cannabisgebruikster was.
Dit deed zij juist om (onder andere) haar migraine te teugelen.
Erna55
9 jaar geleden
Yep, 13,5 procent THC in 2012. Jellinek :
Het belangrijkste verschil tussen de verschillende soorten zit hem echter in het THC-gehalte en CBD-gehalte. In het algemeen is het zo dat hoe duurder de wiet is hoe hoger het THC -gehalte. Het Trimbos-instituut voert jaarlijks een onderzoek uit naar het THC- gehalte en CBD in hasj en wiet. In 2012 bedroeg het THC gehalte in wiet gemiddeld 13,5% CBD (cannabidiol0 is een andere cannaboid die in de hennep plant zit. CBD heeft zelf geen effect. Uit onderzoek blijkt dat CBD mogelijk negatieve effecten van THC kan tegengaan. Hasj geïmporteerd uit het buitenland bevat relatief gezien veel CBD. Ook van mexican haze kun je na 1 trekje geen hoofdpijn krijgen, de volgende dag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb helaas zo'n 9 jaar dagelijks wiet gerookt.
Ik heb tot zover ik weet bijna alle soorten wiet, hasj gerookt dat er beschikbaar zijn bij de coffeeshops.
Van de mexican haze een diesel haze kreeg ik een de mensen met wie ik rookte er hoofdpijn van.
Volgens mij heb ik geschreven dat die 2 soorten hoofdpijn KUNNEN veroorzaken niet dat het dus bij iedereen het geval is.
Daar heb ik dus de wijsheid van.
Een het Feit dat jij schrijft dat dat zaadjes een takjes, blaadjes hoofdpijn kunnen veroorzaken is bij mij nooit gebeurd al hoor ik het weleens van mensen, net zoals ik weleens de meest wilde verhalen hoor over voorgedraaide joints. Wel leuk om te weten dat een koningin een fervente blower was, had ik niet verwacht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wist niet dat de thc gehalte was verminderd, ik dacht echt dat het sterker was geworden.
Ik rookte dan ook voordat ik stopte regelmatig de sterkste soorten wiet dat je in shops kunt krijgen zoals haze, hawaiien, hazelaighter etc.
Dan krijg je toch wel het gevoel dat het steeds sterker wordt.
Ik zal voortaan feiten zoeken voordat ik meteen met een aantwoord kom