Als je prednison gebruik dan kom je aan maar gaat egt al het vet weer weg ?

Dan bedoel ik het vet van me borsten en billen want ik vind het nu erg mooi hoe het is maar als ik dan stop met prednison krijg ik dan me "oude billen en borsten" weer terug

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is geen vet maar vocht. Door de Prednison houdt je lichaam veel meer vocht vast dan normaal. Het vet wat je lijf al heeft wordt anders verdeeld. Bij verlaging van de dosis of stoppen met Prednison verdwijnen die verschijnselen. Maar pas op: het medicijn bevordert ook de eetlust. Daar moet je proberen niet aan toe te geven (tenzij je ondergewicht hebt, natuurlijk).
Amadea
12 jaar geleden
OP ten duur wel, maar mijn moeder heeft prednison gebruikt voor d'r longen maar ze is nu nog steeds dik. Als je echt alles wilt weg hebben duurt het denk ik wel een jaartje of 6/7. Maar volgensmij verschilt dit per persoon. Zoals ik al zei is mijn moeder nog steeds dik, terwijl ze het ongeveer 5 jaar geleden begon met slikken.
Ik hoop dat het bij u wel snel weggaat, maar bij mijn moeder, nee dat niet.

Veel sterkte

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik hoor nu net van mijn zus dat mijn tante het ook slikte maar zij is gewoon weer slank geworden. (Ik weet daar zelf niks vanaf want toen zat ik nog in de koektrommel ;p)