is het normaal als je als vrouw kleine bobbeltjes op je tepel heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ze paars, groen, groen of een andere rare kleur hebben niet nee. het ene bobbeltje is het andere niet, maar voor algemene antwoorden kan je hier heel goed terecht.

Antwoorden (4)

Ja, dat is normaal. Daarmee wordt aangetoond dat er kliertjes in de borst zitten die in staat zijn moedermelk te leveren.
Amadea
11 jaar geleden
De tepelhof bevat enige kliertjes, de sebaceuze klieren, ook kliertjes van Montgomery genoemd, die vaak te zien zijn als kleine ronde bultjes rondom de tepel.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet aankomen, dat reguleert zich allemaal vanzelf. De kliertjes van Montgomery houden de huid ook soepel.
Dat is heel normaal. Ze helpen een baby om de tepel te vinden. Ze scheiden hele subtiele geurstoffen af. Als je zwanger wordt worden het zelfs meer bobbeltjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er vanaf wat je bedoelt met bobbeltjes. Het weefsel is wat onregelmatig op je tepels, dat is wel normaal. Ook kun je altijd een klein bultje ofzo hebben op je tepel of tegen je tepel aan, net zoals je elders op je huid moedervlekjes of andere plekjes kunt hebben.

In z'n algemeenheid geldt dat als een bobbeltje of bultje in je borst of op je tepel 'nieuw' is, het altijd verstandig is dit even na te laten kijken door de huisarts. Als het gaat om iets waar je mee geboren bent, kun je er vanuit gaan dat het onschuldig is. Tenzij het gaat groeien ofzo, dan geldt weer dat je het even na moet laten kijken.

Onregelmatig weefsel is wel normaal dus, net zoals je in je borst voelt dat het weefsel onregelmatig is. Daarom is het ook belangrijk om regelmatig borstzelfonderzoek te doen, zodat je weet welke onregelmatigheid normaal is voor jouw borst, en welke nieuw is.