Is het normaal om je aangetrokken te voelen tot "psychopaten"?

Ik was toen ik ong. 11 jaar was gepest tot het punt waar ik meerdere keren per dag huilde en op een gegeven moment dood wou. Ik werd gemanipuleerd en gebruikt. Nu ben ik 14 en niet helemaal mentaal stabiel, ik raak snel overwelmd en ben overgevoelig. Nu begin ik de pubertijd en merk ik iets opvallends: ik voel me aangetrokken naar mensen die anderen manipuleren/gebruiken: als iemand precies weet hoe hij anderen bepaalde dingen kan laten voelen, of als hij gewoon heel erg dominant is. Hannibal Lecter uit de serie op netflix is een voorbeeld daarvan (minus het hele kannibaal ding natuurlijk), maar ook zeker Gordon Ramsay. Mannen die vrouwen aan het huilen maken, maar daarna wel vriendelijk zijn en ze troosten. Ook voel ik me aangetrokken tot mensen die op anderen neerkijken en ze behandelen als onder hun rang. Is dit normaal? Moet ik een psycholoog zien? Hoort het bij de leeftijd?

Toegevoegd na 5 minuten:
Edit: Ik ben een meisje btw, ookal is mijn username een jongensnaam, lang verhaal.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, @FrankFuentes, dit is niet normaal en vraagt zeker om begeleiding en eventueel behandeling. Het is mogelijk dat je een vaderfiguur mist en dat je je daarom aangetrokken voelt door dominante en zelfs manipulerende mannenfiguren. Maak een afspraak bij de huisarts en praat hierover, vervolg gesprekken met een psycholoog lijken hier wel op zijn plaats.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100