Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft Glucosamine een negatieve interactie met Levothyroxine?

Het gaat om Levothyroxine 25mcg en Glucosamine 1500 mg.
De schildkliermedicatie moet een half uur voor het ontbijt genomen worden, en de glucosamine tijdens het ontbijt.

Heeft dit invloed op elkaar? Ik weet dat calcium en ijzerhoudende dingen niet mogen, die worden in de avond genomen (multivitamine).
Het gaat om mijn moeder, ik kon het zo snel niet vinden.

Picture for question
9 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Multivitamines hoeven niet perse in de avond te worden ingenomen hoor. Maar sommige bestanddelen, zoals ijzer, worden vaak niet goed opgenomen als men er melk bij drinkt. Vandaar dat veel mensen er voor kiezen om dit 's avonds in te nemen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Calcium en ijzer reageert negatief met schildklier medicijn, en daarom word dit in dr avond genomen. Dat staat toch in de vraag?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is waarschijnlijk nog niet bekend. Vraag voor de zekerheid een apotheker.

In de apotheekinfo van Levothyroxine staat geen negatieve wisselwerking genoemd met glucosamine. In de apotheekinfo van glucosamine staat dat het niet bekend is of dit middel veilig is te gebruiken in combinatie met andere medicijnen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Denk van niet, er staat toch geen enkele vermelding in de bijsluiter.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
Beste Ritsuka,
Er is geen interactie tussen glucosamine en levothyroxine.
Groeten,
Lolita Havinga
Apotheker Leef.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding