Waarom 'plukken' mannen in hun kruis?

Waarom zitten mannen/jongens steeds aan hun kruis te plukken? Het viel zomaar op tijdens een sportdag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat doet niet elke man. kan me voorstellen dat je tijdens en jan het sporten de boel even weer recht wilt leggen.
liveisgreat
9 jaar geleden
je bent niet de enige die zich dit afvraagt.... cfr :
http://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=65889.0 Ik denk ook dat bij mannen minder gêne is om aan hun kruis te krabben. Mannen hebben "uiterlijke" geslachtskenmerken en zijn vaak (in mijn ervaring althans) meer "bezig" met hun geslachtsorgaan. Ze hebben het er meer over dan vrouwen, er bestaan honderden koosnaampjes voor een penis enz... .
Bij "mannen onder elkaar" is het in bepaalde middens geen probleem ongegeneerd aan je kruis te krabben (sport is daar één van, een bankdirecteur op een vergadering bv zal dit niet zo gauw doen). Vrouwen doen dit minder. Als een vrouw haar onderbroek bv. niet goed zit, zal ze dit regelen op toilet en niet met haar hand in de broek of onder de rok de zaak even regelen.
Naar verluidt zou een mannelijk orgaan (vooral de teelballen) soms "warm" worden en dan gaan jeuken. Maar ook wat hierboven staat kan kloppen, doordat het een uiterlijk orgaan is, zal het af en toe eens niet goed zitten....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De echte vraag is, waarom zou je het niet doen?
liveisgreat
9 jaar geleden
en ook : waarom plukken vrouwen niet aan hun kruis?
liveisgreat
9 jaar geleden
ja, dat klopt helemaal, bij scheren en bijgroeien kan je behoorlijk jeuk krijgen. en dan ga je even naar toilet om eens goed te krabben en wast je handen (zo doe ik het toch), toch? En doet thuis alvast wat talkpoeder aan tegen het zweten, zodat je niet in een genante situatie komt.
Als vrouw zit je in ieder geval niet onder je rok of zelfs boven je broek aan je jeukende delen te krabben. Terwijl mannen dit-boven hun broek - zonder meer kunnen doen in bepaalde sociale situaties.. En dat verschil zou best weg mogen : jeuk is jeuk, gelijk of het bij mannen of vrouwen is. En weinig mensen krabben altijd en overal he men kijkt toch wat naar de sociale situatie van het moment.
En schimmels, yes.....Bij schimmels ga je soms stiekem wat over en weer op je stoel, om de jeuk de baas te worden. Maar al bij al is schimmel nog iets anders, dat is een aandoening. Zoals ook bij mannen kan voorkomen. Daarvoor is verzorging nodig.

Antwoorden (2)

Door het zweet zit hun penis vastgeplakt aan hun balzak en dat zit niet fijn!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of hun balzak aan hun been. Ook niet fijn. Jongen zijn is echt zwaar.
liveisgreat
9 jaar geleden
ja door te zweten plakken de schaamlippen soms ook wel aan elkaar of tegen een been (bij een boxershort). toch zie je weinig vrouwen hier prutsen in het openbaar....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is hun keuze. Als zij er liever ongemakkelijk bij lopen i.p.v. gewoon even het probleem te verhelpen moeten zij dat weten.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@MrTomaat, wat denk jij als je in het openbaar een vrouw uitgebreid aan haar kruis ziet frunniken? Er is mij als "dame" altijd geleerd dat dit niet hoort, en dat het bij vrouwen dus niet geaccepteerd word...bij mannen wel, al zijn sommige mannen wat dat betreft echt Johnnie Flodder.
Poet
9 jaar geleden
Komt ook door die strakke elastiekjes waar je benen doorheen gaan.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bedoel je een string? 1 scheet en hij brand door zeg ik altijd ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een discussie! Ik heb in 44 jaar nog nooit gehad dat één van mijn schaamlippen aan mijn been geplakt zat!? Verder plakken ze door zweten ook nooit aan elkaar, het is ertussen nooit helemaal droog en dat hoort zo, ze zitten gewoon tegen elkaar aan. Wat een verademing om vrouw te zijn! (al is een bevalling wel even doorbijten.... ;-))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel grappig: mijn zoon van 4 zat gisteren ook aan zijn kruis te plukken en toen ik hem vroeg waarom hij dat deed gaf hij hetzelfde antwoord: zijn piemel zat aan zijn zak geplakt! ;-)
liveisgreat
9 jaar geleden
Ik wil hier geen details geven maar een vulva kan soms ook enige correctie gebruiken, evenals de bilspleet. Je ziet soms vrouwen bij wie de broek in de bilspleet zit en die discreet aan hun broek trekken om die eruit te krijgen. Of een inlegkruisje of dergelijke dat aan het schuiven gaat, wordt ook heel discreet vervangen of goed gelegd.
Punt is gewoon: bij vrouwen moet het "discreet", bij mannen kan het dat er openlijk aan het kruis geplukt wordt. Dat plakken zal wel vervelend zijn natuurlijk, misschien zou een goede vraag zijn hoe dat vermeden kan worden. Maar tegelijk zou men ook wat toleranter mogen zijn naar vrouwen bij wie "vanonder" eens iets niet goed zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Lifeisgreat: Het is een probleem van onze tijdsgeest. Mensen, zowel mannen als vrouwen, hebben een normatief idee over hoe vrouwen horen te zijn. Het is daarom belangrijk dat vrouwen zelf ook in hun 'vrijheid' geloven. Btw: mannen prutsen niet alleen aan hun kruis omdat het aan de huid plakt, maar soms blijft de penis ook gewoon ergens achter hangen. Dat is het probleem met geslachtsorganen die zkch buiten het lichaam bevinden.
liveisgreat
9 jaar geleden
helemaal juist... het ligt aan de dames zelf om voortaan in vrijheid hun onderbroek goed te leggen "in publiek" ongeacht of zich er iemand aan stoort. Net als bij mannen zal dat ook niet altijd en overal kunnen, maar waar het kan, is het aan hen om de heersende mentaliteit om te buigen. ik herinner me een "fail"- serie waarbij een dame met een te strakke short werd afgebeeld waarin een aftekening was van haar geslachtsorgaan. Of een andere dame die "doorbloed" was door haar menstruatie. en ik dacht "hoezo...fail?" Bij mannen zie je dingen zitten en bij vrouwen in sommige situaties ook. En dan heb ik het nog niet over de resem producten waardoor vrouwen onderaan "lekker fris" blijven, zoals inlegkruistjes, sprays... Net alsof mannen daar altijd "lekker fris" zouden zijn. Er bestaan geen dingen die je rond je piemel moet draaien om geen plakpiemel te krijgen en waarom zou je ook... je legt hem gewoon terug goed als hij plakt..
Hoe dan ook ... je geslachtsorganen langs buiten.. kan ik me wel voorstellen dat dingen eens niet goed kunnen hangen. Je hebt al bij al geen BH's voor mannen "onderaan" zodat alles op zijn plaats blijft zitten. Plus heb ik toch ook al gehoord van mannen dat ze de boel ook eens graag "los" laten hangen omdat dat frisser aanvoelt.
Soit, als vrouw ben ik geen kenner, alleen wordt het tijd dat de taboes op zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen worden weggewerkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen bh voor mannen.... Een elastische boxershort met goede pasvorm houdt het toch redelijk op zijn plaats. Probleem is vaak dat een penis nog wel eens van vorm en formaat wil veranderen. Dat gebeurt bij borsten toch in mindere mate.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je in je nek krabt hoef je daarna toch ook niet meteen je handen te wassen. Die van mij is schoon.
liveisgreat
9 jaar geleden
Haha, TheoDeed...wat zou je vinden als een vrouw eerst eens goed aan haar "propere vulva" krabt en je vervolgens een boterham zou aanreiken? Schoon is relatief... zweet en urine komen de hele dag aan je geslachtsorganen: dat is misschien wel geen probleem voor jou, maar wel voor andere mensen. Je moet maar eens lezen wat men soms vindt in bv gehakt bij een niet-zo-hygiënische slager : gewoon menselijke stoffen die echter bij bv. te warme bewaring (picknick etc.) echt giftig kunnen worden door vermeerdering van bacteriën. Natuurlijk moeten we niet overdrijven en smetvrees krijgen, maar waar urine én zweet aan hangt, daar hangen ook bacteriën aan...
Maar ik had begrepen dat vraagsteller het hier heeft over "plukken aan het kruis" bovenop de broek, dus tot dusver niet zoveel problemen ivm hygiëne etc..
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Oh maar zo'n BH onderbroek is er wel hoor :-)
http://i57.tinypic.com/1972mc.jpg
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Oh maar zo'n BH onderbroek is er wel hoor :-)
http://i57.tinypic.com/1972mc.jpg
liveisgreat
9 jaar geleden
haha, dat is nu eens een échte minislip. hilarisch. heb je dat ook push-up, opgevuld, met beugels etc? :-)
Oorspronkelijk gebeurde het kruisplukken ter stimulering van de bloedsomloop, maar door de wijde verspreiding van de boxershort is dat minder noodzakelijk geworden. Kruisplukken is doorgaans verworden tot een geaccepteerde gewoonte, en mogelijk zelfs tot een gebaar ter onderstreping van de mannelijkheid en paringsbereidheid.