Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kun je de bijzondere lampen, gebruikt voor lichttherapie, ook gebruiken als 'gewone' lampen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja hoor, ze zijn alleen wel wat prijziger.

Het ligt er maar aan wat voor lichttherapie je bedoelt. Wanneer je het hebt over de lampen die bij een behandeling met ultra-violet licht worden gebruikt, dus de UV-A of UV-B lampen, VERGEET HET MAAR. Je zou levend verbranden - en da's geen geintje. Ik heb zelf een UV-B behandeling gehad i.v.m. psoriasis, en die ging met een paar seconden per keer omhoog, tot een maximum van 15 minuten per keer, maar dat was wel na een jaar iedere week 1x. NIET DOEN dus! Wat andere soorten van lichttherapie aangaat, daar kan ik je niet bij helpen. Ik neem aan dat je die lampen hebt liggen en het zonde vindt om ze niet te gebruiken, maar ik raad je toch echt aan om eerst bij de fabrikant te informeren. Waarschijnlijk staat op de lamp zelf wel de naam, en ga dan eens kijken op hun site.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100