Hoe kan het dat ik mij soms gewoon een dag verder in de week waan dan het is?

Ik denk tot nu toe de hele dag al dat het Woensdag is totdat ik net ging kijken bij de online tv gids.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das kut he? Heb ik ook wel eens. Maar heb ook wel eens gehad dat ik op vrijdag dacht dat het donderdag was, dat is dan weer positief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Datdcht ik gisteren ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb wel eens een keer gehad dat ik moe thuis kwam om 17.00 uur. op bed ging liggen en toen werd ik om 19.00 uur waker en dacht dat ik weer moest gaan werken

Het beste antwoord

dat heeft meestal te maken met bepaalde dingen die je doet of juist niet. als je routine doorbroken wordt kun je ook een andere dag gevoel hebben.
of gebeurtenissen die je erg raken waardoor je er letterlijk niet helemaal bij bent.

zo werkt het bij mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

de meeste mensen zitten in een routine
Zodra er een doorbreking is van je vaste gewoontes kan het wel eens zijn dat je niet meer weet wat voor dag het is
bijvoorbeeld normaal doe je op maandag de was maar door omstandigheden doe je de was op dinsdag.
dan heb je op woensdag het idee dat het dinsdag is om dat je je herrinert gisteren heb ik de was gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 klopt. Zo heb je ook vaste gewoontes op je werk. Als je altijd op dinsdag een vergadering hebt, en voor een keer plotseling niet kun je ook in de war raken.
En als je dan ineens 2 of 3 weken vrij hebt (vakantie) gebeurt het ook dat je totaal geen besef meer hebt welke dag het is. En dat is pas heerlijk.......
Tijd is een door mensen verzonnen begrip. Dag en nacht bijvoorbeeld nier, daarin kan je je niet vergissen. Maar de dag van de week zegt helemaal niets,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het dag-bewustzijn kan verschil maken tussen dat wat is en dat wat gedacht wordt te zijn... Dan dan weet je niet welke dag dat het is...

Ikzelf heb totaal geen dag-bewustzijn en nauwelijks uurbewustzijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk XiniX dat je jezelf nu tegenspreekt. Bewust geef je antwoorden tussen 07.00 en 00.00 uur. Vervolgens ga je bewust antwoorden geven op de vragen welke tussen 00.00 en 07.00 uur zijn gesteld. Dus vertel nou geen onzin!... Jij hebt terdege wel een tijdsbewustzijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,xinix heeft gelijk! Als je dag in dag uit achter je PC hangt heb je nergens meer benul van,maar dan ook nergens.
Kennelijk ben je de laatste tijd te ver vooruit aan het denken of plannen. Misschien heb je extra dingen te doen die je normaal niet zou doen. Dus je hoofd is al verder dan het moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben wel eens een hele maand kwijt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Colinda,het spijt me dat ik het zeggen moet ,maar dat is de aanstormende ouderdom! Daar moet je (zoals ze zeggen)maar gewoon mee leren leven!