maken steunzolen de voeten lui ?

ik heb pijn aan de voorvoet dr overbelasting... nu hebben ze me steunzolen gegeven om de voetbeentjes van de voorvoet te ondersteunen. Nu vraag ik me af als de ontsteking weg is , moet ik dan nog verder de steunzolen dragen de rest van mijn leven ?

2.4K

Het beste antwoord

Nee, steunzolen maken je voeten niet lui. Je voeten en spieren worden enorm belast tijdens het lopen en het staan, zonder steunzolen is dat dan ook niet uit te houden voor iemand met een verkeerde stand van de voet, deze persoon zal uiteindelijk besluiten vaker te gaan zitten, om de voeten meer rust te geven. Echter met de correctie van de steunzool is het lopen en het staan na gewenning, weer goed te doen en kan de voet weer optimaal belast worden. Vervang de steunzolen wel op tijd, omdat de stand van de voeten kan veranderen, de voet meer steun nodig heeft, of omdat de zool versleten is. De steunzool is een correctieproduct, zorgt dat een verkeerde stand van de voet gecorrigeerd wordt en geeft daardoor bewegingsvrijheid terug, wat het "lui" worden van de voet juist voorkomt.
Hoelang jij je steunzolen moet dragen, zal je moeten bespreken met je podotherapeut, of andere deskundige die je zooltjes aangemeten heeft.
Draag zolang je de zooltjes hebt, schoenen die je voeten steun geven en waarin je voeten ruimte hebben, pas nieuwe schoenen altijd met de steunzooltjes erin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Variatie van schoeisel lijkt me goed voor je voeten en op sokken binnenshuis. Hier heb geen bron voor, maar je voetspieren worden hier door gevarieerd belast en dat is goed en worden dan zeker niet lui of overbelast.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog geen antwoord op je vraag gegeven. Ja, steunzolen maken je voeten lui.