Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Een vriend heeft als kind een fles hoestdrank opgedronken. Hij is nu heel erg impulsief en vergeetachtig. Kan dit door de hoestdrank komen?

Hij vergeet bijna alles wat is afgesproken en gezegd. Vergeleken met anderen leidt hij echt aan geheugenverlies. Hij zei dat het kwam door de hoestdrank, maar hij zegt vaak dingen die niet kloppen en vergeet zijn eigen vertelde leugens, waardoor ik er achter kom. Nou vind ik het wel interessant want ik studeer psychologie. Ik ben wel benieuwd of je door het opdrinken van een fles hoestdrank als kind hersenbeschadiging kunt krijgen met deze symptomen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Door het drinken van 1 fles hoestdrank heeft hij niet zijn huidige geheugenverlies opgelopen.Hersenen raken wel beschadigd door het gebruik van veel alcohol door kinderen, maar niet van 1 fles hoestdrank( met daarin mss ook een percentage alcohol). Je zult dus zijn verdere levensloop na moeten gaan om de oorzaak van zijn geheugenverlies te achterhalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100