Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een vriend heeft als kind een fles hoestdrank opgedronken. Hij is nu heel erg impulsief en vergeetachtig. Kan dit door de hoestdrank komen?

Hij vergeet bijna alles wat is afgesproken en gezegd. Vergeleken met anderen leidt hij echt aan geheugenverlies. Hij zei dat het kwam door de hoestdrank, maar hij zegt vaak dingen die niet kloppen en vergeet zijn eigen vertelde leugens, waardoor ik er achter kom. Nou vind ik het wel interessant want ik studeer psychologie. Ik ben wel benieuwd of je door het opdrinken van een fles hoestdrank als kind hersenbeschadiging kunt krijgen met deze symptomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Leuk verhaal
Heb je al eens bekeken waar hoestdrank uit bestaat?
volgens mij water suiker en wat kruiden, medicijnen om de hoest wat op te lossen en misschien wat alcohol om alles op te lossen. Krijg je echt geen hersenbeschadiging van.
Ik denk dat je vriend een fantastische leugenaar is,en het spreekwoord:Äl is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel"niet kent. Daarom moet hij steeds smoesjes verzinnen.
Obelix hoefde het drankje om sterk te worden nooit meer te drinken omdat hij in de kookpot was gevallen, maar ik denk dat jouw vriend best nog wel verkouden zal zijn, ondanks die fles van vroeger

Toegevoegd na 1 minuut:
En die anderen die minder geheugenverlies hebben, zullen minder fantastische verhalen vertellen, dus die hoeven minder te onthouden, de waarheid blijft hetzelfde
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook minder onschuldige hoestdranken, ik kan me nog herinneren dat ik van Promethazine helemaal van de wereld was.
Ben het met je eens dat het een vaag verhaal is.
anneliez
11 jaar geleden
ojawel dat kan, maar dat je daar jaren later nog last van hebt geloof ik niet