Een vriend heeft als kind een fles hoestdrank opgedronken. Hij is nu heel erg impulsief en vergeetachtig. Kan dit door de hoestdrank komen?

Hij vergeet bijna alles wat is afgesproken en gezegd. Vergeleken met anderen leidt hij echt aan geheugenverlies. Hij zei dat het kwam door de hoestdrank, maar hij zegt vaak dingen die niet kloppen en vergeet zijn eigen vertelde leugens, waardoor ik er achter kom. Nou vind ik het wel interessant want ik studeer psychologie. Ik ben wel benieuwd of je door het opdrinken van een fles hoestdrank als kind hersenbeschadiging kunt krijgen met deze symptomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (4)

Leuk verhaal
Heb je al eens bekeken waar hoestdrank uit bestaat?
volgens mij water suiker en wat kruiden, medicijnen om de hoest wat op te lossen en misschien wat alcohol om alles op te lossen. Krijg je echt geen hersenbeschadiging van.
Ik denk dat je vriend een fantastische leugenaar is,en het spreekwoord:Äl is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel"niet kent. Daarom moet hij steeds smoesjes verzinnen.
Obelix hoefde het drankje om sterk te worden nooit meer te drinken omdat hij in de kookpot was gevallen, maar ik denk dat jouw vriend best nog wel verkouden zal zijn, ondanks die fles van vroeger

Toegevoegd na 1 minuut:
En die anderen die minder geheugenverlies hebben, zullen minder fantastische verhalen vertellen, dus die hoeven minder te onthouden, de waarheid blijft hetzelfde
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook minder onschuldige hoestdranken, ik kan me nog herinneren dat ik van Promethazine helemaal van de wereld was.
Ben het met je eens dat het een vaag verhaal is.
anneliez
11 jaar geleden
ojawel dat kan, maar dat je daar jaren later nog last van hebt geloof ik niet
Ik denk dat het afhangt van de hoestdrank. Dextromethorfan is een hoestdrank die je zonder doktersrecept kunt halen. Bij een ernstige overdosering zou je hier een hersenbeschadiging van kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik heb ooit een kind van 4 met hallucinaties (angstaanvallen: overal zouden spinnen zitten. Het kind was zelfs bang van mij omdat er spinnen op mijn gezicht zouden zitten) van deze hoestdrank gehad. Blijkbaar bouwt dit drankje bij elke inname de reacties op en hoef je niet echt een overdosering te hebben. Of je van 1 fles een hersenbeschadiging kan krijgen weet ik niet, maar familie gebruikt nooit hoestdrank meer!!!!!!!
Door het drinken van 1 fles hoestdrank heeft hij niet zijn huidige geheugenverlies opgelopen.Hersenen raken wel beschadigd door het gebruik van veel alcohol door kinderen, maar niet van 1 fles hoestdrank( met daarin mss ook een percentage alcohol).
Je zult dus zijn verdere levensloop na moeten gaan om de oorzaak van zijn geheugenverlies te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kind van vier vindt die nieuwsgierig is naar zo'n bruin flesje, kán ik begrijpen. Dat een kind van vier zo'n drankje gaat proeven, kan ik ook begrijpen. Maar de kans dat dat kind het drankje lekker vond, en daarom maar heeft opgedronken, lijkt me héél sterk.

Als het zijn eigen hoestdrankje was geweest, zouden er geen gevaarlijke dingen als alcohol in zitten, hij was pas vier jaar. Was 't drankje van z'n ouders, is die kans er wel. In beide gevallen zouden de ouders erachter gekomen zijn. Een ouder neemt zijn/haar kind in zo'n situatie toch mee naar de huisarts, of op z'n minst naar de apotheek?

Ik ga niet zeggen dat je vriend liegt, misschien heeft 'ie echt ooit zo'n drankje op. Maar dat hij dat, wat toen gebeurt is, gebruikt als smoesje, voor geheugenverlies VANDAAG, lijkt mij één grote leugen. Waarom confronteer je 'm niet hiermee waar zijn ouders bij zijn?